27 October 2009

نجات سه نوجوان از اعدام - خانواده هاي مقتولين٬ به جنبش عليه اعدام مي پيوندند

اعدام كودكان ونوجوانان٬ يكي ازوحشيانه ترين رفتارها در طول سي سال حكومت اسلامي ايران بوده است. در ايران جانيان حاكم حتي به كودك و نوجوان هم رحم نميكنند و با سبعيت و وحشيگري كودكان را در زندانها نگه داري كرده و به محض ۱۸ ساله شدن آنها را اعدام ميكنند.
در مقابل اين رفتار وحشيانه در ايران و در سراسر جهان٬ موجي از انزجار و نفرت ٬ بسوي حاكمين ايران سرازير شده و اين جنايات وحشيانه با اعتراضات گسترده بين المللي مواجه شده است.
سيستم قضايي در ايران ٬ يك سيستم قرون وسطايي و پوسيده و مبتني بر قوانين دوران بربريت است. در اين سيستم٬ نه فقط از تحقيق و بررسي بي طرفانه و دقيق جرائم و رسيدگي به اتهامات بر عليه افراد ٬ خبري نيست٬ بلكه ساده ترين كار محكوم كردن افراد و يا حتي كودكان به اعدام و در عين حال سبعانه ترين كار٬ دخيل كردن خانواده هايي است كه عزيزي را در يك مورد جنايي از دست داده اند.
جمهوري اسلامي ايران قانون چشم در مقابل چشم و خون در مقابل خون را اجرا ميكند و ناگفته نبايد گذاشت كه در اين سيستم عقب مانده خون زنان ٬ ارزشي نصف خون مردان دارد.
. در چند سال اخير برخلاف اعتراضات گسترده جهاني حكومت اسلامي دهها كودك را اعدام كرده است . آخرين مورد آن اعدام بهنود شجاعي جوان بود كه به نفرت جهاني عليه جانيان حاكم بر ايران بيش از پيش دامن زد.

طبق اخباري كه به ما رسيده است٬ در يك هفته اخير٬ سه نفر از اعدام نجات يافتند چرا كه خانواده هاي مقتولين٬ خواهان لغو حكم اعدام اين جوانان شده اند. امير خالقي ۱۸ ساله كه در سن ۱۶ سالگي به اتهام قتل دستگير شده بود٬ مصطفي نقدي ۱۸ ساله ٬ كه وي هم به اتهام قتل دستگير شده و منتظر ۱۸ سالگي براي اجراي حكم اعدام بود٬ نجات يافتند٬ چرا كه خانواده هاي مقتول با اجراي حكم اعدام مخالفت كردند.
همچنين در هفته گذشته٬ خواهر يك زن ميانسال كه در ايران به قتل رسيده بود٬ از امريكا به ايران رفت و در دادگاه اعلام كرد كه خواهان لغو حكم اعدام مجيد متهم به قتل بدليل جوان بودن او است و از خانواده متهم خواست كه مبلغي را براي ساختن يك موسسه خيريه در تهران به ياد و گراميداشت خواهرش اختصاص دهند.

اين پاسخ مردمي است كه از جنايت و قتل و از حكومت اسلامي جانشان به لب رسيده است. پاسخ خانواده هايي كه عزيزي را از دست داده و با يك سيستم حقوقي و دولتي روبرو هستند كه ٬نه فقط مرهمي بر درد آنها نمي نهد٬ نه فقط شرايطي عادلانه و دقيق براي بررسي جنايات و يا جرائم ندارد٬ بلكه با سيستم حقوقي ارتجاعي روبرو هستند كه دست آنها را نيز در اجراي حكم اعدام و يا جنايت عليه افراد به خون آلوده ميكند.
كميته بين المللي عليه اعدام و نهاد كودكان مقدمند از اين رفتار متمدنانه و انساني ٬ از سوي خانواده هاي داغدار مسعود روزبهاني ٬ علي ملك پور ٬ تاج پر و همه كساني كه مانع اعدام افراد ميشوند ٬ تشكر ميكند. اين بخشي از حركت ما براي پايان بخشيدن به قتل و جنايت در جامعه و قتل عمد توسط دولتها است.

به جنبش انساني عليه اعدام بپيونديد
كميته بين المللي عليه اعدام
نهاد كودكان مقدمند
.

No comments:

Post a Comment