03 October 2009

02 October 2009

قتل یک پسر جوان در اثر ضرب و شتم مامور نماها



پسر جوانی به نام "امیرمهدی حمزه لوئی" بر اثر ضرب و شتم نیروهای لباس شخصی کشته شد.
به گزارش نوروز، نیروهای مزبور که دارای یک اتومبیل ون و یک پژو 206 بودند، این پسر جوان را به همراه دو نفر دیگر از دوستانش در کنار پارک قیطریه بازداشت کرده و به داخل ون هدایت می کنند. در این فاصله یکی از این جوانها اجازه می یابد تا با تلفن همراه، پدرش را از موضوع بازداشت مطلع کند.
این سه جوان خواستار ارائه کارت شناسایی از بازداشت کنندگان که خود را پلیس معرفی کرده بودند می شوند، اما این درخواست آنها واکنش شدید بازداشت کنندگان را درپی داشت.

بازداشت کنندگان با بیان اینکه "این بچه ها چقدر پررو شده اند که از ما کارت شناسایی می خواهند" آنها را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده تا جایی که ناگهان امیرمهدی بر اثر ضربات آنها که مجهز به بیسیم و تجهیزات پلیس بودند، بیهوش می شود.

ماموران با دست پاچگی این 3 نفر را از اتومبیل بیرون انداخته و صحنه را ترک می کنند. دستپاچگی آنها به حدی بود که در هنگام ترک محل، با ماشین از روی پای امیرمهدی که بیهوش بر زمین افتاده بود، عبور می کنند.

امیرمهدی حمزه لوئی در راه انتقال به بیمارستان شهدا از دنیا می رود.

از علت بازداشت اولیه این سه جوان اطلاع دقیقی در دست نیست، اما عدم انتشار خبر این حادثه در رسانه ها، تخلف پلیس در این ماجرا را محرز می کندhttp://norooznews.org/news/14128.php.
READ MORE...

01 October 2009

خرید و فروش نوزاد در بیمارستانهای تهران

روزنامه سرمایه: «نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان های تهران با قیمت هایی از سه تا 10 میلیون تومان خرید و فروش می شوند.» پرستار یکی از بیمارستان های تهران با بیان این مطلب گفت: «دلالان و واسطه ها پس از شناسایی نوزادانی که ناخواسته یا نامشروع به دنیا می آیند اقدام به خرید و فروش آنان می کنند. » مریم با بیان اینکه «این اتفاق در بیمارستان های دولتی و بزرگ و بیمارستان هایی که زایشگاه دارند، بیشتر رخ می دهد»، ادامه داد: «در این بیمارستان ها به دلیل بالاتر بودن تعداد نوزادان متولد شده در مقایسه با بیمارستان های خصوصی و کوچک، شناسایی افراد سخت تر است که این امر مهمترین دلیل بالاتر بودن آمار خرید و فروش نوزادان متولد شده در مراکز دولتی است. »

وی افزود: «در برخی از بیمارستان ها دلالان با پرداخت مخارج بیمارستان به زنان باردار، به عنوان پیش قسط، نوزادان را پیش خرید کرده و سپس نوزادان خریداری شده را با قیمت کلان به زوج های نابارورمی فروشند. »

http://www.iranpressnews.com/source/066216.htm
READ MORE...

29 September 2009

اول مهر و بازگشائی مدارس

دانش آموزان مدارس در حالی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند که در سه ماه تعطیلات تابستان بجای استراحت، مسافرت و تفریح و شادی، بازی و سرگرمی، در خیابانها و در منازل خود همراه پدران، مادران، خواهر و برادر و معلمانشان آماج وحشیانه ترین سرکوبهای قرون وسطائی حکومت اسلامی قرار گرفتند. تنی چند از همقطاران و همکلاسی هایشان توسط مزدوران حکومت اسلامی به قتل رسیدند. علی رضا 12 ساله را در مراسم چهلم ندا با کوبیدن باتون بر سرش کشتند.. تنی چند از همقطاران و همکلاسی هایشان توسط مزدوران حکومت اسلامی به قتل رسیدند. علی رضا 12 ساله را در مراسم چهلم ندا با کوبیدن باتون بر سرش کشتند. به قلب کوچک و پر از امید و آرزوی اشکان شلیک کردند و نو جوانان بسیاری را در خیابان و بازداشتگاهها مورد اذیت و آزار، شکنجه و تجاوز قرار دادند. کودکان و نونهالان در حالی سال تحصیلی جدید بر سر میز کلاسها می نشینند که تجربه سه ماه از قتل و خونریزی حکومت اسلامی را پشت سر گذاشتند. در دنیای امروز و دنیای شایسته کودکان تنها شنیدن یک صدم از وحشی گری و جنایات این رژیم به گوش کودکان، جنایت علیه بشریت محسوب می شود.
سال تحصیلی جدید اما برای کودکان و با مشاهده و روبرو شدن با آنچه که بر سرشان گذشت، تنفر و انزجار عمیق از حکومتی را با خود داشت که روزانه در کوچه و خیابان نسبت به کوچک و بزرگ اعمال می کنند. فقر و تنگدستی همیشگی و روزانه، محرومیت از نیازهای ابتدایی کودکان در مدارس، محرومیت کودکان مهاجر از تحصیل، زندانی کردن و اعدام کودکان، اعتیاد، فقر، کار، خواب و زندگی خیابانی و صدها قلم دیگر از این بی حقوقی و لگد مال شدن حقوق کودک در نظام اسلامی را باید بدان افزود. در چنین شرایطی است که کودکان سال تحصیلی جدید را آغاز و بر صندلی و نیمکتهای مدارس می نشینند.
فراهم شدن چنین جهنمی برای کودکان توسط حکومت جمهوری اسلامی مختص ایندوره و سال 88 نیست. بارها و بارها گفته ایم که ضدیت با حقوق انسان و در راس آن ضدیت با حقوق کودک در تمام عمر این رژیم، هویت، قوانین و ارکان آنرا تشکیل می دهد. تغییر بنیادی در زندگی و آموش کوکان، ایجاد امکانات و رفاهیات در مدارس، امید به آینده و تامین دنیایی شایسته کودکان، توجه به حرمت، کرامت و شخصیت کودک، برسمیت شناسی حق و حقوق کودکان مهاجر و خانواده هایشان، تنها با سرنگون شدن حکومت اسلامی ممکن و میسر است. خوشبختانه این روند مدتهاست که آغاز شده است. جامعه در تب و تاب رسیدن به آرزوهای انسانی خود و نو نهالان خود دارد قدم برمی دارد. به امید آن روز که یکی از همین روزهاست، که کودکان در ایران را از نکبت و جهنمی که این رژیم اسلامی ساخته و پرداخته است برهانیم. در اول مهر امسال یاد و خاطره اشکان، علی رضا و دهها و هزاران کودکی که حکومت اسلامی طی حاکمیت سراپا ضد کودک خویش آنان را از حقوق پایه ای در تحصیل، شادی و زندگی محروم و به کام مرگ فرستاد عزیز و گرامی بداریم. به امید سرنگونی حکومت اسلامی و ایجاد دنیائی شاد، خلاق و انسانی برای کودکان.
READ MORE...

ترك تحصيل يك ميليون دانش آموز

امیر توکل
يكي از عرصه هايي كه حكومت اسلامي وجود منحوس اش را بروشني به نمايش گذاشته برخورد به مسائل كودكان و نوجوانان است . در اين عرصه همه چيز بدوران بربريت باز گشته، از تعيين سن بلوغ تا تبعيض جنسي، از جدا سازي ها و تابو ساختن از جنس مخال تا انسان بحساب نياوردن كودكان، از تحقير و زورگويي تا شكنجه و اعدام نوجوانان و تحميل حجاب اسلامي به دختران خردسال اينها تنها گوشه اي از زندگي غير انساني كودكان در ايران است . اما ابعاد فاجعه بسيار عمق تر و گسترده تر است و آن تحميل يك زندگي سخت و فقيرانه به ميليونها خانواده زحمتكش و بيكار است كه از تامين نيازمندي هاي اوليه فرزندانشان ناتوانند.
تامين مخارج تحصيل كودكان امروز براي بخش قابل ملاحظه اي از جامعه به امري شاق، لوكس و دست نيافتني بدل شده است. طبق آمارهاي نادقيق در سال ٨٥ بيش از چهار ميليون كودك خارج از چرخه تحصيلي قرار داشته اند و امسال در شروع كار مدارس خبر ترك تحصيل يك ميليون دانش آموز دوره راهنمايي و دبيرستان در برخي رسانه ها درج گرديده است . ميليون ها كودك نان آوران كوچك خانه هستند و زندگي آنها بطور سيستماتيكي هر لحظه له ميشود، توانايي ها و استعداد هايشان، آرزوها و تمايلاتش در خيابانها و در اماكن كار براي لقمه ناني نابود ميگردد.جمهوري اسلامي مسبب و سازماندهنده اين زندگي غير انساني براي كودكان است . ثروت جامعه در خدمت اوباشان اسلامي است . مردم و بويژه كودكان از كمترين بودجه هاي دولتي برخوردارند . تحصيل رايگان واجباري و تامين زندگي كودكان از اولين وظايف هر دولتي است كه از حداقل استانداردهاي انساني پيروي مي كند اما جمهوري اسلامي نه يك دولت بلكه سازماني از جنايتكاران و اوباشان است كه بزور اسلحه جامعه را در زندان كرده اند و ارزشي براي كودك قائل نيستند . هيچگاه در طي اين سي سال شنيده نشده كه نيروهاي سركوب و دستگاههاي عريض و طويل نظامي _ دولتي و يا ارگانهايي مانند فيضيه، دستگاه روحانيت، مساجد و اماكن مذهبي كسر بودجه داشته باشند. اما همه ساله آموزش و پرورش، بهداشت و رفاه مردم با كسر بودجه هاي سنگين مواجه بوده است .وضعيت كودكان ما با وجود جمهوري اسلامي هر روز وخيم تر و غير انساني تر خواهد شد، تنها با سرنگوني اين اوباشان و برقراري يك نظام انساني كه كودكان مقدمند پرچمش باشد زندگي به جامعه و به فرزندان ما بازميگردد . اين نظام را بايد برپا كنيم.
READ MORE...

یک نوجوان دیگر در آستانه اعدام

خبرگزاری هرانا: حسین علی پور متولد 7 تیرماه 1368، به جرم قتلی که در 16 سالگی (شهریور 84) مرتکب شده است، هم اکنون در زندان لاکان رشت زندانی است و با تائید شدن حکم قصاص اعدام خواهد شد. به گزارش واحد حقوق کودک مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ، در غروب روز 19 شهریور ماه سال 84،حسین علی پور و یکی از دوستانش به نام مهدی اسدی با فردی به نام مسعود پروانه درگیر شدند که در این درگیری متاسفانه مسعود جان باخته است و حسین علی پور به جرم قتل به قصاص و دوستش به 10 سال حبس محکوم شده اند و تلاشهای بسیار وکیل تسخیری ایشان تا این لحظه نتوانسته است روی رای دادگاه تاثیر بگذارد وهم اکنون پرونده جهت تأئید به دیوان عالی فرستاده شده است.
طبق ماده 37 کنوانسیون حقوق کودک اجرای مجازات اعدام و حبس های طولانی مدت برای کودکان تا قبل از پايان سن هجده سالگی ممنوع است. در ضمن در بند 6 ماده ی 5 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتاً حکم اعدام برای کودکان زیر 18 سال ممنوع اعلام شده است..علیرغم این مهم کشور ایران بالاترین میزان اعدام کودکان را در جهان داراست.
http://www.iranpressnews.com/source/066061.htm
READ MORE...

هزاران کودک بی شناسنامه به تکدی گری مشغولند

ایلنا: عضو هيات مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان گفت: كودكان كولي و اجاره‌اي كه به دليل نداشتن شناسنامه، بدون هويت مانده‌‌اند به حمايت سازمان‌هاي مسئول در اين زمينه دارند.
جاويد سبحاني در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، به معضل ديگري از ناحيه كودكان كار اشاره و تاكيد كرد:‌ كودكان غربتي، كولي و اجاره‌اي كه تكدي‌گري سبكي از زندگي‌شان شده، دست‌‌مزد حاصل از كار و تكدي‌گريشان نصيب خودشان نمي‌شود.
وي با اشاره به اين معضل افزود:‌اغلب اين كودكان تبعه دوگانه و افغاني ـ ايراني داشته و فاقد شناسنامه و هويت‌اند كه اعلام مي‌شود 70 هزار مورد از عمده اين‌گونه كودكان در مناطق شرقي كشور مستقر هستند.
عضو هيات مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان آمار اين‌گونه كودكان غربتي را متفاوت دانست و يادآور شد: تعداد اين نوع كودكان بي‌هويت در كلان‌شهرهايي كه خصلت توريستي دارند زياد است و عمده معضل آنها نداشتن شناسنامه است، به همين دليل مورد پذيرش جامعه از جمله خانواده و مدرسه قرار نمي‌گيرند و در چارچوب گروه‌هاي شبه‌سازمان سازمان يافته فعاليت مي‌كنند.
سبحاني ادامه داد: شناسنامه‌دار نبودن كودكان كولي كه اغلب به كار اسپند دودكني، شيشه‌پاك‌كني و ... مشغول‌اند باعث شده كه خانواده‌هايشان كودكان را از تحصيل محروم كرده و آنها را به امرار و معاش مجبور كنند چرا كه تعداد زاد و ولد اغلب اين خانواده‌ها زياد است.
وي تعدادي از اين كودكان را حاصل ازدواج‌هاي نامشروع و موقت دانست و يادآور شد: اين قبيل كودكان نيز اغلب شناسنامه ندارند و موجوديت آنها از سوي خانواده‌هايشان هم پذيرفتني نيست.
سبحاني با بيان اين‌كه بايد تعداد واقعي اين قبيل كودكان روشن شده و برايشان شناسنامه تهيه شود،‌تصريح كرد: بايد براي حل اين معضل يك راه قانوني به وجود آمده و با شناسنامه‌دار كردن اين كودكان، خانواده‌هايشان را ملزم كنند تا موجوديت بچه را بپذيرند تا به اين وسيله كودك و نوجوان بتواند از خدمات بهداشتي، درماني و تحصيلي نيز استفاده كنند.
به گفته عضو هيات مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان شناسنامه‌دار شدن اين كودكان بي‌‌هويت، راه فرار از قانون توسط خانواده‌ها را سد كرده و براي رعايت قانون بهانه به دست والدين مي‌دهد.
وي با اشاره به كودكان تبعه افغاني ـ ايراني نيز عنوان كرد: بايد تكليف اين قبيل خانواده‌ها كه تبعه ايراني ـ افغاني دارند مشخص شود تا با روشن شدن تابعيت آنها، بتوان برايشان تصميم‌گيري كرد.
سبحاني در مورد كودكاني كه حاصل ازدواج‌هاي موقت و يا روابط نامشروع هستند نيز گفت: بايد يك بار براي هميشه تكليف اين قبيل كودكان براي دسترسي آنها به حقوق اوليه‌شان روشن شود.
وي پيشنهاد داد: لازم است تا يك كارگروه متشكل از سازمان‌هايي كه براي دفاع از حقوق كودكان كار مي‌كنند تا پيگير حقوق از دست رفته كودكان اجاره‌اي و كولي باشند تا با مشخص شدن تعداد اين كودكان، راه‌كار اجرايي حل معضلات آنها روشن شود چرا كه اگر چه آمارها حكايت از عدم وجود چنين افرادي در جامعه است اما در امور روزمره و عادي چنين معضلي به چشم مي‌آيد.
http://www.iranpressnews.com/source/066085.htm
READ MORE...

27 September 2009

Iran, Islam & Street Children!

http://www.youtube.com/watch?v=cVclAhUDKeA
READ MORE...