12 December 2009

بيش از 600 خانوار در شهر کهنوج همچنان در محاصره سيل وکمبود کاميون، لودر، دستگاه های لجن کش و پمپ آب در اين منطقه

مهر: فرماندار کهنوج با اشاره به اينکه بيش از 600 خانوار در شهر کهنوج همچنان در محاصره سيل قرار دارند گفت: آب و گل و لای در هفت محله کهنوج به ارتفاع 1.5 متر بالا آمده است.
عباس اطمينانی در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: بروز سيلاب علاوه بر روستاها و شهرهای مختلف شهرستان کهنوج شهر کهنوج را نيز در برگرفته است بطوريکه هم اکنون 600 خانوار در اين شهر در محاصره سيل قرار دارند و آب و گل در هفت محله مرکزی شهر کهنوج به ارتفاع 1.5 متر افزايش يافته است.
وی عنوان کرد: هم اکنون 10 اکيپ در مناطق مختلف شهر کهنوج درحال رفع مشکل و بازگشايی کوچه ها هستند اما به دليل حجم بالای خسارات اين ميزان نيروی امدادی جوابگوی نياز آسيب ديدگان نيست.

فرماندار کهنوج، کمبود کاميون، لودر، دستگاه های لجن کش و پمپ آب در اين منطقه را مشهود دانست و خواستار ارسال امکانات مورد نياز اين شهر شد.

وی افزود: همچنان منازل بسياری در اين شهر دچار آبگرفتگی هستند.

اين درحالی است که بنا به اعلام اداره کل هواشناسی کرمان بارش باران در اين مناطق از اواخر امروز آغاز می شود و احتمال بروز سيل و آبگرفتگی معابر شهری و بين شهری وجود دارد.

اداره جهاد کشاورزی کرمان نيز به کشاورزان هشدار داد به دليل احتمال بروز سيل تمهيدات لازم را برای جلوگيری از خسارت انجام دهند.

درحالی در کهنوج تنها طی دو روز 103 ميليمتر باران باريده است که متوسط بارندگی سالانه اين شهر 203 ميليمتر است.
READ MORE...

آمار ازدواج موقت (صیغه) به شدت افزایش یافته است

خبرآنلاین: آمار ازدواج موقت در تهران و دیگر شهرهای کشور به شدت افزایش یافته است با این حال مسوولان دولتی ترجیح می‌دهند از ارایه آمارهای جزیی در این خصوص پرهیز کنند. یک مقام آگاه در سازمان ثبت احوال که خواهان عدم درج نام خود است در این خصوص به خبر می‌گوید: در ۱۲ ماه گذشته، ازدواج موقت در استان تهران حدود ۲۸ درصد بیشتر از دوره مشابه قبل به ثبت رسیده است اما با توجه به آن که بخش مهمی از این نوع ازدواج، در دفاتر رسمی ثبت نمی‌شود، دسترسی به تغییرات واقعی ازدواج موقت، کار دشواری است. این در حالی است که ازدواج موقت ثبت نشده، ممکن است پیامدهای حقوقی نامطلوبی در پی داشته باشد. این پیامدها به‌وی‍ژه در صورت تولد فرزند، شدیدتر می‌شود


http://www.iranpressnews.com/source/069567.htm.
READ MORE...

08 December 2009

پتیشن علیه اعدام کودکان

پتیشن  علیه اعدام


محمد رضا  حدادیان  نوجوانی  که در ۱۵ سالگی  متهم به قتل شده است    

 
 
   http://www.petitiononline.com/haddadi/petition.html
 
.
READ MORE...

فردا چهار شنبه ۱۸ آذر محمد رضا حدادیان را جمهوری جلادان به پای چوبه دار خواهد برد،


فردا چهار شنبه ۱۸ آذر   محمد رضا حدادیان  را جمهوری جلادان به پای چوبه دار خواهد برد،

نوجوانی که متهم است در سن ۱۵  سالگی مرتکب قتل شده

فردا به چوبه دار سپرده خواهد شد

پرونده این نوجوان نشان میدهد   اعتراف   زیر فشار‌های روحی و جسمی‌ بوده  و به دلیل فقر خانواده این قتل را به گردن گرفته و بعد از اعتراف  به عدم شرکت در قتل ،مراجع قضایی همچنان   مسر  بر اجرای حکم قصاص هستند،

طی نامه‌ای درآبان 82 به اطلاع دادگاه می‌رساند که یکی از متهمین با وعده‌ی پرداخت پول از وی خواسته قتل را بر عهده بگیرد

محمد رضا از سال ۱۳۸۲ تا به امروز کودکی و نوجوانیش را پشت  میله‌های زندان و در کابوس مرگ سپری کرده است،حکومت اسلامی تا به امروز بیش از ۳۸ کودک زیر ۱۸  سال را  به قتل رسانده


 ۱۱۴کودک و نوجوان


در زندان‌های جمهوری جلادان در وحشت چوبه‌های دار روز‌ها را میگذارند


مردم  شریف و آزادیخواه

 با  اعتراض به احکام اعدام و  قوانین شرع ، منجمله  قصاص و حد جلو این قتل عمد را  بگیریم ، تمکین کردن به  قصاص معنایی جز شریک شدن در این عمل شنیع  و ضد انسانی  نخواهد بود


کمپین بین المللی علیه اعدام کودکان
نهاد کودکان مقدمند - آلمان
royab@hotmail.de

 And here is the rest of it.
READ MORE...

محمدرضا حدادی صبح چهارشنبه اعدام مي‌شود:خودسوزی خواهراين نوجوان پس از شنيدن حکم اعدام


کميته گزارشگران حقوق بشر:محمدرضا حدادی نوجوان محکوم به اعدام که در سال 82 در سن 15 سالگی دستگير شده بود، بنابر اعلام مسئولان قضايی کشور صبح چهارشنبه 18 آذرماه اعدام خواهد شد. وی صبح فردا به قرنطينه زندان عادل‌آباد شيراز جهت اجرای حکم اعدام منتقل خواهد گشت.
محمد رضا حدادی نوجوان محکوم به اعدام متولد 27 اسفند 1366 مي‌باشد. وی در زمان دستگيری 15 ساله بوده است. اين نوجوان در جريان پرونده رسيدگی به يک فقره سرقت منجر به قتل دستگير شد و در تحقيقات اوليه به قتل با تسمه پروانه اعتراف نمود. وی در تاريخ 8/8/82 در دادگاه، مجدداً اتهام سرقت و قتل را به عهده گرفت و به ارتکاب جرم اقرار نمود.
محمدرضا چند روز پس از دادگاه و در ملاقاتی با مادرش از عدم پرداخت موعود به خانواده‌ مطلع مي‌شود. وی طی نامه‌ای در 16 آبان 82 به اطلاع دادگاه مي‌رساند که يکی از متهمين با وعده‌ی پرداخت پول از وی خواسته با توجه به صغر سن ارتکاب قتل را بر عهده بگيرد. وی فريب متهم ديگر را خورده و در ارتکاب فعل هيچ نقشی نداشته است.

گفتنی است خانواده اين نوجوان محکوم به اعدام در شرايط خوبی به سر‌ نمي‌برند. خواهر وی پس از شنيدن حکم اعدام محمدرضا خودسوزی نمود و مادرش نيز از وضعيت جسمانی خوبی برخوردار نيست و سه بار سکته نموده است. همچنين پدر وی سالها پيش خانواده را ترک گفته است.


  And here is the rest of it.
READ MORE...

كودكانى كه كودكي‌شان در آتش سوخت

هرانا : كودكي‌هاى هشت كودك، هشت ساله روستاى درود‌زن (استان فارس) 14 آذر ماه 85 در آتش سوخت، آنقدر كه ديگر نايى نمانده براى دويدن و بازى كردن، روزهايشان در كلاس درسى خصوصى مي‌گذرد و تعطيلات را در اتاق عمل بيمارستان‌هاى دولتى سپرى مي‌كنند.
شب‌ها خواب مي‌بينند كه چطور چراغ علاءالدين كلاس به زمين افتاد وقتى كيف دوست كوچكشان به آن خورد، صبح بود، مي‌خواستند يك روز خوب را شروع كنند، همه مي‌خنديدند؛ وقتى چراغ افتاد چقدر ترسيدند، به طرف در كلاس دويدند، در بسته شده بود، درى كه از داخل كلاس دستگيره‌اى ندارد بسته شده بود. پنجره‌ها‌‌ ، واى كه پنجره‌ها حفاظ نرده‌اى دارد كه مبادا توپ به آن بخورد و شيشه صورت بچه‌ها را زخم كند حالا اما آتش در اين قفس بي‌ در صورت آنها را، دست‌هاى آنها را وجود آنها را مي‌سوزاند. شعله‌هاى آتش را مي‌بينند كه ديگر تمام كلاس‌ را فرا گرفته، ديگر نمي‌خندند گريه مي‌كنند و جيغ مي‌كشند و در گوشه‌اى منتظر نجات مي‌سوزند ، از خواب مي‌پرند سه سال گذشته است بدن سوخته خود را مي‌بينند ميان رختخواب و دستى كه ديگر نيست.

http://www.roshangari.net/as/sitedata/20091208122326/20091208122326.htm
READ MORE...