08 January 2010

مجازات مرگ يک وسيله ترور است ، وهيچ نمونه ای از عمل حق طلبانه نيست

نوشته شده توسط نادر هدايت   
alt
مارکس :




http://www.marx-forum.de/marx-lexikon/lexikon_t/todesstrafe.html

مجازات مرگ يک وسيله ترور است ، وهيچ نمونه ای از عمل حق طلبانه نيست
اين بسيار .. سخت است وابدا غير ممکن است ، يک پرنسيبی قرار داد که بوسيله آن بتوان اين حق را قائل شد ويا هدفی را برای آن مشخص کرد که مجازات مرگ در يک جامعه متمدن افتخار آميز را بتواند مستدل کند. مجازات بطور عادی-مجازات - اين گونه مورد دفاع قرار ميگيرد که يک وسيله برای بهتر نمودن ويا ترساندن است . اما کدامين حق را کسی دارا ميباشد که مرا مجازات کند ، تا ديگران را بهتر کند ويا بترساند؟ بعلاوه چيزی بنام آمار وجود دارد ، واين در تاريخ نشان ميدهد که ، هردو کاملا وتماما اين را ثابت ميکنند ،جهان از زمان (کاين) بوسيله مجازات نه بهتر شده است ونه ترسانده شده است . کاملا برعکس ..
اگر ما در مورد مسائل بطور روشن سخن بگوييم و از در پرده سخن گفتن امتناع کنيم ،در اين صورت مجازات يک وسيله دفاعی جامعه است عليه نقض شرايط زندگی ، هرچيزی که محتوی آن ميخواهد باشد.
اما اين چه چامعه ای است که وسيله بهتری برای دفاع از خود جز جلاد نميشناسد..؟
زمانی که ...تبهکاری در اعداد ورقم بزرگ بررسی شوند،در تکرار و نوع تکرار آن نشان ميدهد که ..
اين الزام وجود ندارد بجای اينکه جلاد را مورد تجليل قرار دهيم ، که يکسری تبهکاری را از بين ببرد، که برای تبهکاری جديدی مکان ايجاد کنيم ، بايستی که در مورد چنين سيستمی فکر کنيم که چنين تبهکاری را توليد ميکند؟

کارل مارکس ، مجازات مرگ
نادر هدايت ، هفدهم اکتبر دوهزار ونه
www.naderhedaiat.tk
 
READ MORE...

06 January 2010

ایران؛ سن دختران فراری 9 سال، سن فحشا 10 سال


ایران؛ سن دختران فراری 9 سال، سن فحشا 10 سال

خبرآنلاین؛ آمارهای نه‌چندان دقیق و کامل داخلی نشان می‌دهد میانگین سنی 12 تا 16‌سال برای آنانی که دست به فرار می‌زنند آماری پذیرفتنی است؛ هر چند به گفته اسدبیگی بسیارند کودکان 9 ساله که در جمع فراری‌ها شناسایی میشوند. READ MORE...

احمد بهاری نوجوانی که در 15 سالگی مرتکب جرم شده بود از مرگ نجات یافت

موکلم آقای احمد بهاری که در سن ۱۵ سالگی به اتهام قتل عمد مرحوم ابوالفضل رمضانی بازداشت و از تاریخ ۲۲/۸/۱۳۸۵ در زندان محبوس بود با رضایت اولیاءدم مقتول به نامهای آقای مرتضی رمضانی و خانم فاطمه کورگلی از مرگ نجات و به زندگی بازگشت. در این رابطه افراد خیر و خانواده موکلم مدتها در صدد اخذ رضایت بودند که در نهایت خانواده محترم مقتول از قصاص نفس احمد گذشت نمودند.
موکل در تاریخ  ۲۲/۸/۱۳۸۵ پس از دستگیری در مرجع قضایی اظهار می دارد که:من مقابل منزل نشسته بودم، مقتول و امید به قصد نزاع با من به درب منزل آمدند سعید (مقتول) به من حمله کرد و با یک ضربه چاقوی بلند دست چپ من را مجروح کرد من روز زمین افتادم و با یک ضربه دیگر به کمرم زد من برای دفاع از خود با چاقویی که در اختیار داشتم از ناحیه سینه ضربه ای وارد کردم  و مقتول به زمین افتاد. او در تمام مراحل دادرسی اعلام کرد از خود دفاع نمودم.
ولی متاسفانه علیرغم وجود دلایل قوی و محکمه پسند سه نفر از قضات شعبه ۷۱ دادگاه کسفری استان تهران حکم به قصاص نفس موکل صادر نموده و دو نفر دیگر نظر به دفاع مشروع داشتند که در نهایت شعبه یازدهم دیوانعالی کشور بدون درنظر گرفتن دفاعیات و محتویات پروندهٰ دادنامه صادره از شعبه ۷۱ کیفری استان را تایید می نماید.
امروز اولیاءدم رضایت خود را اعلام و این نوجوان از مرگ رهایی یافت هر چند این نوجوانان مستحق مرگ نیستند ولی متاسفانه چنین احکامی در دادگستری صادر و اجرا نیز می گردد. اخذ رضایت از اولیاءدم چه با پرداخت مبلغی به عنوان دیه و چه بدون آن یکی از راههای نجات محکوم به قصاص است.
از تمام کسانی که در خصوص رضایت از اولیاءدم این پرونده زحمت کشیده و تلاش کردند سپاسگذارم.
READ MORE...

03 January 2010

کناره‌گیری دو روحانی کاتولیک در اعتراض به "جنایت‌کاری" در کلیسا


رسوایی سوء استفاده‌ی جنسی هزاران کودک از سوی مقامات روحانی کاتولیک همچنان ادامه دارد. در پی کناره‌گیری دو روحانی، دو مقام کلیسای شهر دابلین نیز در مراسم نیایش شب میلاد مسیح خبر کناره‌گیری خود از سمتشان را اعلام کردند
http://eshterak3.blogspot.com/2009/12/blog-post_6306.html.
READ MORE...

درباره کنفرانس رزا لوکزامبورگ

از سال 1996 کنفرانس بین المللی رزا لوکزامبورگ هر ساله در دومین شنبه ماه ژانویه در برلین برگزار می شود. این کنفرانس به ابتکار مارکسیست های سراسر آلمان و روزنامه مستقل junge Welt (دنیای جوانان) گشایش یافت. فوکوس اصلی سخنرانی ها و بحث هایش در مورد فعالیت های جنیش چپ و احزاب سراسر دنیا و تجزیه و تحلیل اتفاقات سیاسی جهان و همچنین بحث در مورد تحولات و مبارزات سیاسی در آلمان است.
تقریبا 2000 نفر با عقاید گوناگون و از هر رده سنی هر ساله در این کنفرانس گرد هم می آیند تا در مورد نظرات رزا لوکزامبورگ، تئوری چپ و سیاست، تاریخ و حضور جنبش های ضد استکباری و چشم اندازهای تغییرات اجتماعی به بحث و گفتگو بپردازند. سخنرانان و شرکت کنندگان تلاش می کنند تا در یک بحث مقوله های گوناگون سیاسی به جمع بندی کلی برسند. همه آنها متحدانه در جستجوی راههایی برای جلوگیری از توسعه نئو لیبرالیسم خون آشام و طبعا مبارزه با سرمایه داری با اعتقاد به ضرورت چشم انداز سوسیالیستی هستند. شرکت کنندگان در این کنفرانس لزوما با قرائت و نقطه نظرات junge Welt موافق نیستند.
بین مهمانان اصلی بین المللی که برای سخنرانی دعوت می شوند عموما تنها یک سخنران از آلمان حضور دارد. موانع ترجمه همزمان زبانهای مختلف حل شده است و بطور معمول کنفرانس به زبانها انگلیسی، اسپانیولی و آلمانی ارائه می شود. علاوه بر این حدود سی سازمان، حزب و ناشر مختلف به معرفی خود در غرفه اطلاعات می پردازند. در روز بعد از کنفرانس نیز تظاهرات بزرگی به افتخار رزا لوکزامبورگ و کارل لیبکنشت در برلین انجام می شود. بسیاری از شرکت کنندگان از فرصت هر دو روز استفاده می کنند.
کنفرانس رزا لوکزامبورگ توسط روزنامه junge Welt برنامه ریزی می شود و حمایت اتحادیه های کارگری و رسانه ها و احزاب چپ را با خود همراه دارد.

اطلاعات بیشتر در سایت کنفرانس قابل مشاهده است
http://www.rosa-luxemburg-konferenz.de
د
READ MORE...

اعدام و اعتیاد و کودکان خیابانی و فقر در ایران به روایت تصویر

READ MORE...