28 January 2010

يک نفر در اصفهان در ملاء عام بدار آويخته شد

خبرگزاری هرانا - حقوق زندانيان: جمشيد هاديان بجرم قتل احمد رضا تولايي، معاون دادستانی اصفهان در اسفند ماه گذشته به مرگ محکوم شده بود.

به گزارش راديو فردا، احمدرضا تولايی معاون دادستان اصفهان که رياست دادسرای ناحيه يک اين شهر و ستاد پيشگيری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان اصفهان را برعهده داشت ساعت هفت صبح 26 اسفند 1387، هنگامی که قصد داشت به دفتر کار خود برود مقابل ساختمان دادسرا هدف دو گلوله قرار گرفت و درجا جان باخت. پس از اين ترور عابران مرد مسلح را دوره کردند و وی توسط محافظان دادسرا دستگير شد.

وی امروز در ملاء عام در مقابل دادگاه انقلاب در شهر اصفهان به دار آويخته شد.
READ MORE...

دو نفر سحرگاه امروز (پنج شنبه)اعدام شدند


فرارو:شعب دادگاه‌هاى انقلاب اسلامى تهران به اتهامات تعدادى از متهمين اغتشاشات اخبر رسيدگى و 11 نفر را به اعدام محكوم كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع رسانى دادسراى عمومى و انقلاب تهران، در همين راستا حكم دو نفر از اين افراد به نام‌هاى «محمدرضا علي‌زمانى» و «آرش رحماني‌پور» كه به تاييد دادگاه تجديدنظر تهران رسيده بود سحرگاه امروز (پنج شنبه) اجرا شد و محكومان به دار مجازات آويخته شدند.

احكام 9 نفر ديگر از محكومين اغتشاشات ماه‌هاى اخير نيز در مرحله تجديدنظرخواهى است كه در صورت قطعيت احكام صادره، طبق مقررات نسبت به اجراى حكم اقدام خواهد شد.

اتهام محاربه و تلاش براى براندازى نظام جمهورى اسلامى و عضويت در گروهك مسلح ضد انقلابى انجمن پادشاهى ايران و گروهك تروريستى منافقين، از جمله اتهامات اين محكومين است.
READ MORE...

سهم نورچشمي‌های غيردولتی در بودجه چقدر است؟

آينده:بر اساس پيوست لايحه بودجه سال آينده، 58 مؤسسه و سازمان غيردولتی از كمك دولت استفاده مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار «آينده»، در فهرست اين مؤسسات، ‌نام مؤسسه خصوصی آينده روشن، كه مشايی خود را مؤسس آن اعلام كرده با سهم يك ميليارد و 200 ميليون تومان، بنياد پروفسور مولانا با سهم 337 ميليون تومان، مركز اسناد انقلاب اسلامی به رياست حسينيان با سهم 500 ميليون تومان، بنياد بوعلی سينا با سهم 300 ميليون تومان، مؤسسه آموزشی امام خمينی قم (آيت‌الله مصباح) با 10 ميليارد تومان، مؤسسه پرتو ثقلين با 200 ميليون تومان، مؤسسات مصباح‌الهدی و سفينه‌النجات هر يك با سهم يك ميليارد تومان و كانون نويسندگان قم با سهم 200 ميليون تومان به چشم مي‌خورد.

همچنين برای مجتمع آموزشی امام خمينی مالزي، يك ميليارد تومان، بنياد شمس و مولانا500 ميليون تومان، مجمع صلح اسلامی 500 ميليون تومان، مهديه قم 300 ميليون تومان و برای دانشگاه امام صادق 5/2 ميليارد تومان كمك در نظر گرفته شده است.
READ MORE...

خط فقرامسال 900 هزار تومان است

ايلنا: عضو هيات مديره كانون هماهنگى شوراهاى اسلامى كار استان تهران‌گفت: انرژى مورد نيازروزانه هرانسان 2300 كالرى است كه مبلغ ريالى آن براى هر روز 3650 تومان مي‌شود.
علي‌دهقان‌كيا درگفت‌وگو با خبرنگارايلنا افزود: به عبارت ديگر براى تامين هزينه‌هاي‌زندگى يك خانوار4 نفره روزانه بايد14 هزار و 500 تومان هزينه‌كرد.
وي‌گفت: تامين هزينه‌هاى زندگى يك خانواركارگرى 4 نفره در يك ماه 440 هزار تومان هزينه دارد.
دهقان‌كياگفت: پايين‌ترين رقم اجاره مسكن 200 هزار تومان است كه با رقم 440 هزار تومان مبلغى حدود 640 هزار تومان مي‌شود.
عضو هيات مديره‌كانون هماهنگى شوراهاى اسلامي‌كاراستان تهران‌خاطرنشان‌كرد: خط فقردرسال‌جارى 900 هزار تومان است اگر مسوولان غيراز اين فكر مي‌كنند به مردم اعلام‌كنند.
وي‌گفت: البته حداقل مزد 900 هزار تومان محال است اما حالا كه دولت‌ بحث هدفمند كردن يارانه‌ها را پيگيرى مي‌كندجايگاه كارگران‌را در اين طرح به صورت شفاف بيان‌كند وتورم ناشى از اجراى اين طرح را در مزدكارگران لحاظ كند.

اوگفت: ازدولتمردان استدعا داريم‌كه سرنوشت سهام عدالت براي‌كارگران تكرارنشود.  
READ MORE...

جمع‌آوری بيش از 17 هزار متکدی و بی خانمان

ايلنا:مدير عالی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از جمع آوری بيش از 17 هزار متکدی و بی خانمان توسط گشتهای سيار شهرداری خبر داد.
به گزارش ايلنا، محمد جواد روزبهانی مدير عالی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی با بيان اين که از ابتدای سال تاکنون شهرداری تهران موفق به جمع‌آوری بيش از 17 هزار متکدی و بی خانمان شده است گفت: اين رقم قابل توجهی است که در کاهش و پيشگيری آسيب‌های بعدی ناشی از حضور اين افراد در سطح شهر موثر است.

مدير عالی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعاليتهای شبانه روزی گشتهای سيار برای جمع آوری متکديان در سطح شهر تصريح کرد: چنانچه متکديان در سطح شهر تهران احساس امينت کنند اقدام به سرقت، پخش مواد مخدر و ديگر جرائم می کنند که با هوشياری گشتها، اين نا امنی باعث کاهش تخلفات شده و امنيت بيشتری برای شهروندان را موجب شده است. And
READ MORE...

24 January 2010

خشم کوچه

READ MORE...