22 January 2010

پاینده باد ارزش های انسانی در هائیتی، زنده باد جمهوری انسانی


تا آنجایی که به کودکان بر می گردد فقط همین دیروز آماری در روزنامه ها بود که شهادت از چهارصد هزار کودک بی سرپرست در این کشور می دهد. هائیتی را بقول خود رسانه های غربی فقیر ترین کشور نیم کره غربی می نامند.
. پاینده باد ارزش های انسانی در هائیتی
زنده باد جمهوری انسانی
مهران محبوبی
21 ژانویه2009

گزارش ها از هائیتی بسیار است. این کشور 9 میلیونی همراه با جمهوری دومینیکن همسایه اش در جزیری ای در قسمت جنوبی کوبا قرار گرفته است. زلزله اخیر در پایتخت این کشورو شهر های دیگر اطراف آن جمعیتی در ابعاد سه میلیون را در بر می گیرد. خانه ها و ساختمان ها کلا خراب شده است. آمار اتحادیه اروپا کشته ها را به دویست هزار نفر می رساند. زخمی ها و مفقودین و بی سر پناه ها رقمی ده ها برابر را نشان می دهد. یکی از شاهدان عینی که در گروه بین المللی ما "میشن در ایران"* به این کشور رفت و آمد دارد و الان در حال کمک رسانی می باشد به ما گفت که رسانه های آمریکایی دروغ می گویند فقط شما هر تعداد تلفات را می خوانید ضربدر ده کنید. شاهد عینی از نزدیک اینرا بما می گوید.
تا آنجایی که به کودکان بر می گردد فقط همین دیروز آماری در روزنامه ها بود که شهادت از چهارصد هزار کودک بی سرپرست در این کشور می دهد. هائیتی را بقول خود رسانه های غربی فقیر ترین کشور نیم کره غربی می نامند. هائیتی بیش از 200 سال است که مستقل شده و برده داری از آن کشور رخت بر داشته است. سال استقلال این کشور را به 1804 می رسانند. اولین بار سیاهان فرانسه زبان از بند بردگی آزاد شدند. برای همین یک اختلاف بین انگلیسی و فرانسه زبان ها وجود داشته که فرانسه زبان ها از موقعیت بهتری قرار داه است. آخرین دولت این کشور سال 1994 به کمک بیل کلینتون سر کار آمد. الان به اسم سازمان ملل متحد نیرو های نظامی خارجی از جمله کانادا و آمریکا بسیار در شرایط بوجود آمده مورد سرزنش ها قرار دارند. غرب همیشه بخاطر جلوگیری از نفوذ کمونیست در این کشور دولت های دیکتاتور و نظامی را پشتیبانی می کرده است. این آخرین اش هر چند نظامی نیست و سعی کرده دمکراسی از نوع آمریکایی و غربی را در این کشور پی ریزی کند نه تنها موفق نبوده بلکه فساد و دیکتاتوری از سر و کول آن بالا می رود.
مذهب محلی که "وودو" نام دارد یک معضل این مردم بشمار می رود. تنها یک نمونه در همین فاجعه زلزله می شود از این مذهب نام برد و آن سه بزرگ سالی که دو مرد و یک زن بودند یک کودک خردسال را ربوده و طبق مراسم مذهب "وودوو" سعی در خوردن او را داشته اند تا شیاطین که این زلزله را بر سر مردم فرود آورده اند از هائیتی دور شوند. البته آنها دستگیر شدند و نتوانستند به عمل شنیع خود دست بزنند.
مردم هائیتی هیچ روی خوشی به دمکراسی غربی ندارند چون می دانند چه بر سر آنها در مدت این 200 ساله آورده اند و کاملا اعتماد اشان به آنها سلب شده است. در جریان این زلزله خود مردم بیشتر زیر آوار رفتگان را نجات دادند تا نیروهایی که از خارج در عمل نشان داده اند. پسری 5 ساله وقتی نیرو ها بلژیکی تجسس بیشتر را بی فایده دانستند خود مردم با اصرار اشان در تجسس او را یافتند و نمونه های بسیاری دیگر که شاهد این ادعا است. تعداد نجات یافتگان از طرف نیروی های بین المللی به 90 میر سد و این برای آن دویست هزار نفر کشته شده تعداد کاملا نا چیزی است. گزارش ها حتی حاکی از آن است که حتی کسانی که نجات یافته اند از پس جستجو کنندگان غذا از سوپر مارکت ها و اماکن خراب شده بوده اند. آنها در حال جستجو برای بقای زندگی چه غذا و چه وسایل زندگی توانستند هم نوع هایشان را بیابند. یک گزارش دیگر که باعکس نشان میدهد دختری 15 ساله را نشان می دهد که تنها بخاطر دزدیدن یک آینه آرایش توالت زنانه با شلیک نیرو های امنیتی روی زمین قرار گرفته و مردم از پیش او رد می شوند و نگاه اش می کنند. مادر دختر بعد که خبر دار می شود با زجه هایش تنها توجه خبر گزاران را جلب می کند تا عکس و گزارشی از این عمل شنیع عاملین سرمایه پرده برداری کنند. دولت در هائیتی از کار افتاده است و نیرو های آمریکایی و کانادایی سعی در پر کردن جای خالی آن را دارند. تعداد نیرو های آمریکایی به 10 هزار نفر و کانادایی به 2000 نفر تا به این لحظه می رساند. طبق گزارش رسانه ها غربی مردم گشته هائیتی وقتی بسته های غذا کمک رسانی از طرف آمریکا را باز میکنند آنها را کپک زده و فاسد و پر از کرم و حشره می بینند. این مردم را بسیار نگران کرده بود و در شهر دست به تظاهرات علیه این عمل آمریکا می زنند. آنها در انتقاد هایشان به این عمل می گفتند که آمریکا خیلی زود می خواهد از شر ما مردم در هائیتی خلاص شود و با منتقل کردن این غذا های فاسد فکر کردند ما مردم گشته تشخیص امان را هم از دست داده ایم که فرق غذای فاسد و سالم را ندانیم.
در همین روز ها شرکت توریستی امپریال که توریست با کشتی به هائیتی می برد هنوز در مناطق دیگری که از زلزله دور بوده کار خود را قطع نکرده است. مردم هائیتی این عمل را کاملا محکوم کرده اند. در یک قسمت مخصوص توریست سفید پوست ها را نشان میدهد که کاملا با دیوار های محافظ جدا از بقیه مردم در حال آفتاب گرفتن و تفریح هستند. این نقد های بسیاری را میان مردم در بر داشته است. گفتند این مثل این می ماند که شما در مراسم ختم کسی بروید و بساط رقص و پایکوبی براه بیاندازید. البته شرکت مذبور یک ملیون دلار کمک برای زلزله زدگان ارسال کرده و گفته است که در این زمان هائیتی از هر زمان بیشتر به اقتصاد قوی احتیاج دارد. نمی گویند که این پول ها در عرض این 200 سال کجا رفتند که مردم را به چنین روزی نگه داشته اند که قرار است منبعد نرود!؟ مسلم بدانید به همان جیب هاو روال همیشه سرنوشت این مردم رقم خواهد خرد. موقعیت در هائیتی بسیار برای غرب حساس است و راه حلی از هر نظر اقتصادی و سیاسی برای خود ندارد. سال 2006 هم یک طوفان هائیتی را زد که بسیار فاجعه آفرید. این فجایع درست در کنار کوبایی که این همه علیه آن تبلیغات می کنند رخ می دهد. یکی از گزارش های همین غرب از کمک رسانی فوری دکتر های کوبایی خبر می دهند که در محل بسیاری را از مرگ نجات داده اند. حال باید غرب جواب این حیات خلوت دمکراسی اش را در جایی مثل جزایر کارائیب بدهد. چطور شده است که چنین سر یک مردم این همه فاجعه خراب می شود. مگر در ژاپن یا همین کوبا بقل دست هائیتی فجایع ای بسا عظیم تر از این زلزله رخ نداده است.چطور باید این همه کشته در هائیتی بدهد؟! مگر زلزله 7.4 در ژاپن نیامد چند نفر آدم کشته شد؟ آیا تعداد از انگشتان دست تجاوز می کرد یا اصلا کسی کشته نمی شود. کثافات سرمایه داری جهانی بار دیگر خود را بیرون ریخت و می شود گفت هائیتی دنباله رواندا و عراق و افغانستان و یوگوسلاوی تصویری از دنیای امروز ما است. راهی که مردم ایران علیه این بساط و به اسم دمکراسی که از آستین اش طالبان ها و جمهوری اسلامی ها و رواندا و هائیتی در می آید تاباحال نشان جهانیان داده است. آری انقلاب و انقلاب انسانی! مردم ایران در عمل یک انقلاب انسانی برای سر مشقی برای این دنیای پر از کثافت سرمایه داری جهانی در نظر دارند. انقلابی انسانی که نتیجه آن چیزی غیر از یک جمهوری انسانی که حرمت و شان انسان در آن حفظ شود همراه خواهد داشت!

پاینده باد ارزش های انسانی در هائیتی
زنده باد جمهوری انسانی

* Mission in Iran: http://missionfreeiran.wordpress.com/
.
READ MORE...

ضرب و شتم دو دانش آموز بهایی توسط معلّم قرآن

به دنبال مجموعه اقدامات حکومتی در جهت نقض حقوق بهائیان در ایران ، چندی پیش در "مدرسه راهنمائی سعادت" واقع در شیراز دو دانش آموز بهائی مورد ضرب و شتم شدید معلم قرآن خود به نام "آقای رشیدی" قرار گرفتند
به دنبال مجموعه اقدامات حکومتی در جهت نقض حقوق بهائیان در ایران ، چندی پیش در "مدرسه راهنمائی سعادت" واقع در شیراز دو دانش آموز بهائی مورد ضرب و شتم شدید معلم قرآن خود به نام "آقای رشیدی" قرار گرفتند.

توضیحات ذیل شرح واقعه را از زبان یکی از این دو نوجوان 12 ساله بازگو می کند :
هنوز زنگ پایان کلاس به صدا در نیامده بود ولی درس قرآن تمام شده بود و بچه ها آهسته با یکدیگر صحبت می کردند که ناگهان طنین صدای معلم ما را ساکت کرد: شما دو نفر، بیایید اینجا. گمان کردم خطاب به بچه های پشت سر ماست اما مثل اینکه من و دوستم را صدا می کرد .قبل از اینکه از جای خود بلند شویم معلم خود را به میز ما رساند و با چند ضربه محکم دوستم را که ابتدای نیمکت نشسته بود به بیرون پرتاب کرد و با مشت و لگد او را به گوشه کلاس کشاند. متحیر و وحشت زده به آقای معلم که به سمت من می آمد نگاه می کردم و از ترس در جای خود میخکوب شده بودم که ضربات مشت او به سر و صورتم وارد شد. تنها کاری که توانستم انجام دهم این بود که دستم را دور گردنم نگه دارم تا ضرباتش به گردنم اصابت نکند ؛ آخر به تازگی لوزه هایم را عمل کرده بودم و نگران ضرباتی بودم که ممکن بود به محل جراحی شده وارد شود. به هر حال من را هم مانند دوستم به گوشه کلاس پرتاب کرد و گفت همین جا روی زمین بنشینید و مجددا ً با تمام وجودش لگد محکمی به ما زد. وقتی ضربات پیاپی معلم بر سرم وارد می شد تنها صدایی که می شنیدم کلمات توهین آمیزی بود که به اعتقادات من و دوستم روا می داشت. همیشه وقتی وارد کلاس می شد رو به ما ، دیانت بهائی را به سخره می گرفت و بعد درس خود را شروع می کرد. نمی دانم چرا در آن روز اینهمه خشونت را به خاطر عقیده و باورمان از خود بروز داد. احساس کردم همیشه منتظر فرصتی بوده تا از ما به دلیل اعتقاد و باورمان به دیانت بهائی انتقام بگیرد و شاید این فرصت را غنیمت شمرده و حق معلمی را خوب به جا آورده است .سرخورده و دلشکسته به خانه آمدم .فردای آن روز که والدینم برای پیگیری این جریان به مدرسه آمدند ، مدیر مدرسه "آقای شفیعی" کاملا ً منکر این واقعه شده و به خانواده ام قول داد که چنانچه چنین واقعه ای پیش آمده باشد به مربی مربوطه تذکر خواهد داد. روز بعد به این خیال که حتما ً از ما دلجوئی می شود ، وارد مدرسه شدم . در صف صبحگاهی مدیر مدرسه از پشت تریبون سخنرانی می کرد که زبان به توهین گشود و با انواع تهمت های ناروا دیانت بهائی را ساخته دست انگلیس و اسرائیل خواند و پیروانش را افرادی با اعتقادات پوچ و بی اساس ،جاسوس و دشمنان اسلام معرفی کرد. متحیر مانده بودم مثل اینکه به جای معلم به مدیر تذکر داده بودند تا او هم سهم خود را در این نقض حقوق به بهترین شکل ممکن ادا کند!!!

در منشور ملی حقوق دانش آموز آمده است :

حقوق اساسی دانش آموز:
ماده 1- دانش آموز دارای حق آزادی عقیده و بیان و مصونیت پس از بیان می باشد .
ماده 2 – دانش آموز مصون از تعرضات جسمانی ، روانی ، و حیثیتی می باشد و کرامت والای شخصیت انسانی وی باید مورد احترام قرار گیرد .

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی

http://edu-right.us/index.php?option=com_content&view=article&id=267:1388-10-29-16-48-56&catid=1:latest-news&Itemid=64.
READ MORE...

17 January 2010

زلزله هائیتی! سند بی حقوقی انسانها در جامعه سرمایه داری!




اسماعیل مولودی
January 17, 2010
زلزله و سیل جزو بلایای طبیعی به شمار میآیند و تاکنون بشر نتوانسته برای جلوگیری از آنها کاری جدی بکند و این دردناک است. مسئله بلایای طبیعی وقتی درد ناکتر میشود که در دنیا امکانات برای حفاظت از جان انسانها برابر تقسیم نشده است. جامعه سرمایه داری پایه اش بر نابرابری هاست و در این رابطه هم کشور هایی مثل هائیتی و مردمانی مثل مردم هائیتی نه تنها قربانی بلایای طبیعی میشوند بلکه با توجه به هویت سیستم سرمایه داری ونبودن یک زندگی انسانی در این جوامع ، مردم بیشترین تلفات را میدهند. مردم هائیتی در دوسال اخیر یک دفعه سیل خانه خرابشان کرد و این دفعه زلزله. اگر هنوز انسان نتوانسته جلو بلایای طبیعی را بطور جدی بگیرد، آیا وقتش نرسیده که امکانات دنیا را طوری سازمان داد که تلفات جانی انسانها در اتفاقاتی طبیعی چون زلزله و سیل کم و کمتر شود؟
http://www.azadi-b.com/J/2010/01/post_452.html

READ MORE...

وعده جالب احمدی نژادجالب

400هزار فقیر جدید و وعده جالب احمدی نژاد



http://www.iranpressnews.com/source/071427.htm

READ MORE...

مدارس كشور در معرض خطر اعتيا



عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آمار دانش‌آموزان معتاد در کشور را بیش از 30 هزار نفر اعلام کرد.
علی‌اصغر حسنی در خصوص شیوع اعتیاد میان دانش‌آموزان اظهار داشت:" وجود دانش‌آموزان معتاد در مدارس معضل بزرگی است که باید به آن رسیدگی کرد."
وی گفت :" برنامه‌ریزی دقیقی برای برخورد با این موضوع وجود ندارد بنابراین دستگاه‌های ذی‌ربط باید با همکاری یگدیگر اعتیاد را در جامعه از بین ببرند و از ورود این معضل بزرگ میان دانش‌آموزان جلوگیری کنند."
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان داشت:" طرح پیشگیری و درمان اعتیاد در کشور در ستاد مبارزه با مواد مخدر مورد بررسی قرار گرفته است اما اجرا نمی‌شود
http://www.iranpressnews.com/source/071446.htm READ MORE...