17 April 2010

READ MORE...

زنده به گور کردن کودکان

 
در یکی از آداب و رسوم غیر انسانی در روستاهای هند موقع خورشید گرفتگی ،کودکان بیمار را درون ستونی از کود تا گردن دفن می کنند ،به امید اینکه شفا پیدا کنند.
 http://www.pcparsi.com/upload/images/ci9y3htyihnjz9x91wrf.jpg 
http://ismailykafshin.mihanblog.com/post/709 READ MORE...

16 April 2010

پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان، متهم شده است...

پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌های جهان، متهم شده است زمانی که با نام راتسینگر، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک در شهر مونیخ آلمان بوده، در یک مورد نسبت به آزار جنسی کودکان توسط کشیشی واکنشی سهل‌انگارانه نشان داده است.

روزنامه آلمانی "زود دویچه تسایتونگ" در شماره روز شنبه (۱۳مارس) نوشته است که در سال ۱۹۸۰ زمانی که پاپ بندیکت شانزدهم با نام راتسینگر، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک در شهر مونیخ آلمان بود، یکی از کشیشان که به آزار جنسی کودکان متهم بوده، به جای طرد از کلیسا به منطقه‌ای در مونیخ منتقل شده است. این کشیش در محل جدید ِ خدمت خود، بار دیگر به آزار جنسی کودکان ادامه داده است، تا این که در سال ۱۹۸۶ به همین اتهام محاکمه و به ۱۸ ماه حبس تعلیقی و پرداخت چهار هزار مارک جریمه محکوم شده است.

البته در سال ۱۹۸۲ راتسینگر، اسقف اعظم کلیسای کاتولیک در شهر مونیخ، از طرف ارگان‌های رهبری کلیسای کاتولیک به واتیکان احضار شد و به آنجا رفت تا در رهبری کلیسای کاتولیک فعالیت کند. فدریکو لومباردی، سخنگوی واتیکان اعلام کرد که پاپ بندیکت شانزدهم ، هیچ ارتباطی با کشیش محکوم شده در مونیخ ندارد.
 And here is the rest of it. READ MORE...

رسوایی آزار جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک

رسوایی آزار جنسی کودکان در کلیسای کاتولیک و فشار بر پاپ

کلیسای کاتولیک به دلیل رسوایی آزار جنسی کودکان به لرزه افتاده است. پس ازرسوایی در کلیساهای آمریکا، ایرلند و آلمان، اکنون شخص پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر کاتولیک‌ها به رفتاری سهل‌انگارانه در این رابطه متهم شده است

READ MORE...

اخراج فرزند 14 ساله فعال دربند حقوق بشر از مدرسه

خبرگزاری هرانا - روز شنبه هفته جاری مورخ 21/1/89 ، خانم دبیری مدیر مدرسه نمونه نورالهدی بندرعباس بدون هیچ مقدمه و زمینه ای با جمع کردن دانش آموزان مدرسه از آنان خواست تا ارتباط خود را با آتنا بهمنی، دختر نوجوان سما بهمنی فعال حقوق بشر دربند قطع کنند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، مدیر مدرسه ضمن اتهام زنی به خانواده بهمنی و شخص سما بهمنی به پروپاگاندا برای علیه این خانواده و خاصه خانم سما بهمنی پرداخت.

در تماس اعتراضی خانواده بهمنی با مدیر مدرسه و تاکید بر لزوم توضیح وی در این باب، مدیریت مدرسه راهنمایی نورالهدی این موضوع را به خواست مسولان بالاتر عنوان داشته و ذکر نمودند که با پا در میانی وی تنها به آتنا بهمنی این اجازه داده شده که بیاید و بدون شرکت در کلاسها امتحان پایان سال خود را بدهد و بعد از آن نیز از این مدرسه علیرغم اینکه دانش آموز نمونه سه ساله اخیر بوده اخراج می شود.

. مدیریت مدرسه راهنمایی دلایل اقدامات غیر اخلاقی و غیرانسانی خود را بدون هیج وجه قانونی به فعالیت های انسانی خانم سما بهمنی و دستور از بالا مرتبط کرده است. این در حالی است که دختر خانم بهمنی که کمتر از ۱۴ سال سن دارد اساسا نقشی در این میان عهده دار نبوده است و این موضوع که برای افزایش فشار بر این فعال حقوق بشر با تحت فشار گذاشتن دختر نوجوان ایشان صورت گیرد امری است به دور از هرگونه اصول حقوقی، انسانی و اخلاقی.
شایان ذکر است سما بهمنی، فعال حقوق بشر در پی عزیمت به شهر مهاباد برای پیگیری امور شخصی خود در مسیر برگشت در تاریخ 13 بهمن ماه سال گذشته در تاکسی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و 9 فروردین ماه سال جاری در یک دادگاه غیرقانونی به ریاست قاضی خدادادی، به اتهام عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به شش ماه حبس تعزیری و همینطور فعالیت تبلیغی علیه نظام نیز به شش ماه حبس تعزیری، جمعاْ یک سال زندان محکوم شده است.

سما بهمني اهل بندرعباس، پیش تر در مردادماه سال 87 به علت تلاش براي تهيه گزارشاتي از نقض حقوق بشر در منطقه کردستان و هم چنين حمايت از فرزاد کمانگر به همراه همسر خود بازداشت و توسط دادگاه انقلاب شهر سنندج به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران به سه سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، در حکم عجیب صادره، وی از تردد در مناطق کردنشین و ارتباط با افراد دارای سابقه بازداشت سیاسی منع شده بود.
READ MORE...

بيش از يکصد دانش آموز در زلزله چين کشته شدند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن، رسانه های محلی چین امروز جمعه خبر دادند در پی فروریختن مدرسه ها و خوابگاه ها در زلزله چین دست کم صد و سه دانش آموز و دوازده معلم جان خود را از دست دادند.

همین منابع از زخمی شدن ششصد و هشتاد و چهار نفر دیگر خبر داده و افزودند هفتاد و سه نفر نیز در خرابه های مدارس زیر آوار مانده اند، اما تعداد دقیق معلمان و دانش آموزان در این گزارش مشخص نشده است.

گفتنی است این مسئله در چین بحث های شدید ایجاد کرده است و خانواده های دانش آموزان ادعا کرده اند مقامات این کشور امنیت را در مدارس برقرار نکرده و در کنترل کیفیت ساختمان ها کوتاهی کرده اند.

میزان تلفات دانش آموزان در زلزله اخیر یادآور تلفات گسترده زمین لرزه سیچوان در سال 2008 می باشد.

READ MORE...

مدارس قرآنی سنگال روزانه دستکم 50000 کودک را به گدايی وادار ميکنند.

بی بی سی
يک سازمان برجسته حقوق بشر اعلام کرده است دانش آموزان مدارس علوم قرآنی سنگال، مورد سوءاستفاده های جدی قرار می گيرند و در شرايطی شبيه به بردگی به سر می برند.

در گزارشی که روز پنجشنبه 15 آوريل 2010 (26 فروردين 1389) منتشر شده است، ديدبان حقوق بشر از مقامات سنگال خواسته است که مدارس قرآنی اين کشور را نظام مند کنند و همچنين خواستار برخورد با مدرسانی شده است که از قانون وضع شده برای جلوگيری از وادار کردن افراد به گدايی و همچنين سوءاستفاده از کودکان، تخطی می کنند.

ديدبان حقوق بشر می گويد اغلب مدرسان علوم قرآني، روازنه دست کم پنجاه هزار کودک را به گدايی در خيابان های سنگال مجبور می کنند.

بيشتر اين کودکان زير دوازده سال سن دارند و حتی کودکان چهارساله هم در ميان آنها ديده می شود.

بر پايه گزارش مزبور، اين کودکان در معرض خطر ضرب و شتم و بی توجهی قرار دارند.

آنطور که ديدبان حقوق بشر می گويد برخی از اين مدرسان، سالانه بيش از صد هزار دلار از راه گدايی کسب درآمد می کنند و با استفاده از آموزش های اسلامي، بر استثمار اقتصادی کودکان سرپوش می گذارند.

جامعه مسلمانان و مدرسان علوم قرآنی سنگال از قدرت سياسی و اجتماعی زيادی در اين کشور برخوردار است.

در اين کشور بسياری از خانواده ها کودکان خود را برای تحصيل در امور مذهبی و اخلاقي، به مدارس علوم قرآنی می فرستند.

ديدبان حقوق بشر می گويد در اين نهادها مدرسان مسئوليت پذير و باوجدان زيادی نيز وجود دارد.

اين سازمان می گويد بسياری از خانواده ها هيچگاه متوجه نمی شوند که کودکانشان مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند و برخی از خانواده ها نيز با کمال ميل فرزندان خود را به معلمانی می سپارند که می دانند از کودکان سوءاستفاده می کند.

ديدبان حقوق بشر از مقام های سنگال خواسته است وارد عمل شوند و قانونی را که پنج سال پيش تصويب کردند به اجرا در آورند.

به موجب اين قانون مجبور کردن افراد به گدايی با هدف کسب درآمد، جرم محسوب می شود.

اين سازمان می گويد تاکنون هيچ يک از مدرسان علوم قرآنی مورد پيگرد قانونی قرار نگرفته اند و کسانی که از کودکان سوءاستفاده های جسمی کرده اند مجازات نشده اند.
.
READ MORE...

اسلامی کردن مهد کودک

وزير رفاه و تامين اجتماعى از ارائه وام به مهدهاي‌كودكى كه ضوابط اسلامى را رعايت مي‌كنند خبر داد و گفت: مهد‌كودك‌ها بايد به گونه‌اى كار كنند كه كودكان در سن 13 سالگى يك شهيد فهميده باشند .
به گزارش خبرنگار ايلنا، وزير رفاه و تامين اجتماعى در سيزدهمين همايش سراسرى مديران سازمان بهزيستى كشور از ارائه وام به مهدكودك‌هاى اجرا‌كننده انضباط‌اسلامى خبر داد و تاكيد كرد: بايد مبانى دينى و مذهبى ركن اصلى در مهد كودك‌ها باشد اما متاسفانه شاهد برخى تخلفات در مهدهاى كودك هستيم مقصر بنده‌ام كه بايد براى نظارت بيشتر در مهدهاي‌كودك يادآورى كنم.
محصولى گفت: به مهدكودك‌هايى كه مقررات و ضوابط اسلامى را رعايت كنند وام داده مي‌شود تا به اين شكل مابقى مهدكودك‌ها تشويق به رعايت ضوابط اسلامى شوند، چون مديران بايد بدانند كه اگر ضوابط اسلامى رعايت نشود با مهدكودك‌ها برخورد جدى مي‌شود.
او گفت: كودكان در مهد كودك‌ها به دست كسانى داده مي‌شود كه با تعاليم اسلامى آشنا بوده و به‌خوبى بتواند كودكان را با اين اصول آشنا سازند تا با اين آموزش‌ها كودكانى پرورش يابند كه در 13 سالگى هركدام، يك شهيد فهميده باشند.
READ MORE...