16 September 2009

این گزارشی از تایمز لندن است لطفا نظر دهید

گزارش نشریه تایمز از تجاوز به یکی از بازداشت شدگان اخیر در ایران

11:59GMT—7:59AM/EST


واشنگتن، 22 اوت (تلویزیون واشنگتن)— نشریه تایمز چاپ لندن، امروز با همکاری سازمان عفو بین الملل و برخی منابع معتبر خود در ایران، گزارشی از تجاوز به یک نوجوان بازداشت شده در حوادث بعد از انتخابات ایران را افشا و منتشر ساخت.


در گزارش این نشریه انگلیسی، به نوجوانی 15 ساله بنام رضا که به همراه با چند نوجوان هم سن و سال خود در جریان تجمعات اعتراض آمیز اخیر دستگیر شده و در زندان «بارها مورد تجاوز وحشیانه و تحقیر جنسی قرار گرفته اند»، اشاره شده است.


بر اساس همین گزارش، رضا که اکنون «در خانه ای امن در تهران پناه گرفته»، به تائید پزشک معالج، «قصد خود کشی دارد.»


مجله تایمز که همراه با سازمان عفو بین الملل دست به این تحقیق و گزارش زده، خاطرنشان کرده است: «رضا در دوران 20 روز بازداشتش، در بازداشتگاه توسط لباس شخصی ها به طرز وحشیانه ای مورد تجاوز قرار گرفت و در همان دوران نیز، برای خودکشی در زندان، سر خود را به زمین می کوبیده است.» این گزارش همچنین می افزاید: «وی روز اول در بازداشتگاه نامعلومی (سپاه یا بسیج) به سر می برد و سپس به بازداشتگاه رسمی نیروی انتظامی منتقل شد.»


گزارش تایمز همچنین این نوجوان را از «شاهدان زنده ی مهدی کروبی» ذکر کرده است که اخیرا طی نامه ای جنجالی و افشاگرانه به سران جمهوری اسلامی، شکنجه ها، تجاوزات و آزارهای جنسی بازداشت شدگان را مورد انتقاد و حمله قرار داده بود.


تایمز در گوشه ای دیگر از گزارش فوق، به این سخن رضا که «شاهد تجاوز به چند نفر دیگر نیز بوده» و «زندانیان نوجوان را مجبور به عمل جنسی با یکدیگر می کردند» اشاره می کند. رضا همچنین گفته: «تجاوز کنندگان می گفته اند سزای معترضین به نظام اسلامی همین است.»


این گزارش همچنین بنا به «شهادت پزشک معالج رضا و تائید نماینده عفو بین الملل در ایران»، ادعاهای این نوجوان 15 ساله مبنی بر تجاوز، جراحات جسمی، آسیبهای روحی و تحقیرهای جنسی را «منبطق با واقعیت» می داند.


این گزارش همچنین می افزاید هم اکنون رضا «با وثیقه ای 70 میلیون تومانی در دادگاه انقلاب و با سپردن تعهد مبنی بر عدم افشاگری در مورد بازداشتگاه»، آزاد شده است.


هنوز هیچ مقام رسمی در این مورد اظهار نظری نکرده است.


منابع: تایمز لندن

READ MORE...

تجاوز به رضای 15 ساله

همان طور که در گزارشی تفصیلی از مجله تایمز لندن آمده بود رضا 15 ساله به چه وضع فجیعی توسط ماموران جمهوری اسلامی تجاوز جنسی به او شده است
لطفا نظر بدهید READ MORE...