09 March 2010

محمد اولیایی فر وکیل دادگستری بازداشت ش

خبرگزاری هرانا - محمد اولیایی فر وکیل پایه یک دادگستری و از مسئولان سابق مجموعه فعالا حقوق بشر در ایران صبح امروز در پی احضار به دادگاه انقلاب جهت اجرای حکم بازداشت شد.
محمد اولیایی فر، وکیل پایه یک دادگستری و مسئول سابق واحد تحقیق و آموزش مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران صبح امروز در پی احضار به دادگاه انقلاب در این محل حضور یافت که نیروهای امنیتی با بازداشت نامبرده تحت عنوان اجرای حکم یکسال زندان ایشان که به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به قوه قضائیه بود وی را به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
محمد اولیایی فرد پیشتر در پی اعتراض به اجرای حکم بهنود شجاعی و سایر نوجوانان روز یکشنبه مورخ 18 بهمن ماه از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
لازم به یادآوری است در طی روزهای اخیر تعداد زیادی از فعالان حقوق بشر منجمله همکاران یا اعضای سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بیش از سی مورد بازداشت یا اقدام برای بازداشت را شاهد بوده اند.
READ MORE...

هزينه زندگى خانوارها در تهران يك ميليون تومان در ماه


هزينه زندگى خانوارها در تهران يك ميليون تومان در ماه
دنياى اقتصاد:استان سيستان و بلوچستان كم هزينه‌ترين استان كشور شناخته شد
نتايج آمارگيرى از هزينه‌ و درآمد خانوارهاى شهرى در سال گذشته نشان مي‌دهد تهران پرهزينه‌ترين و سيستان و بلوچستان كم‌هزينه‌ترين استان‌هاى كشور بوده‌اند.
بررسى مركز آمار ايران در زمينه متوسط هزينه كل سالانه يك خانوار شهرى نشان مي‌دهد كه استان تهران با 121 ميليون و 564 هزار و 232 ريال و به عبارت ديگر بيش از يك ميليون تومان در ماه، بيشترين هزينه را در سال گذشته داشته‌ است.
از سوى ديگر استان سيستان و بلوچستان با 56 ميليون و 420 هزار و 259 ريال و به عبارت ديگر بيش از 460 هزار تومان در ماه، كمترين هزينه را در سال گذشته داشته ‌است. براساس نتايج به دست آمده، استان تهران با 99 ميليون و 799 هزار و 337 ريال و به عبارت ديگر بيش از 830 هزار تومان در ماه، بيشترين متوسط هزينه‌هاى غيرخوراكى سالانه يك خانوار شهرى را داشته است. استان سيستان و بلوچستان با 37 ميليون و 942 هزار و 986 ريال و به عبارت ديگر 361 هزار تومان در ماه، كمترين متوسط هزينه‌هاى غير خوراكى سالانه يك خانوار شهرى را داشته است. استان ايلام با 27 ميليون و 19 هزار و 112 ريال، بيشترين و استان يزد با 14 ميليون و 447 هزار و 157 ريال، كمترين متوسط هزينه خوراكى و دخانى سالانه يك خانوار شهرى را نشان مي‌دهند.
همچنين استان تهران با 115 ميليون و 932 هزار و 727 ريال، بيشترين و استان خراسان جنوبى با 58 ميليون و 493 هزار و 171 ريال، كمترين متوسط درآمد سالانه يك خانوار شهرى را در سال 1387 به خود اختصاص داده‌اند. در اين آمارگيرى هر خانوار 8/3 نفر در نظر گرفته شده است.
READ MORE...

نوجوانی دیگر در خطر اعدام قرار دارد

نوجوانی دیگر در خطر اعدام قرار دارد

یک زندانی محبوس در زندان رجایی شهر که در سن نوجوانی مرتکب قتل شده است در سایه مرگ قرار دارد.
خبرگزاری هرانا - مهدی صادق لو ، جوانی که متهم است در سن نوجوانی (زیر 18 سال) مرتکب قتل شده است، در خطر اعدام قرار دارد.

ب به گزارش هرانا، مهدی صادق لو ، جوانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که در سن نوجوانی ( کمتر از 18) موجب قتل نوجوانی با نام خانوادگی "بای" در سال 86 شده بود از سوی دادگاه به اعدام محکوم شده و در خطر اجرای حکم قرار دارد.

فعالان حقوق بشر و وکیل متهم در جلساتی مختلف با خانواده مقتول، سعی در جلب رضایت اولیایی دم بر آمدند که تا کنون به نتیجه ای نرسیده است.

مقامات قضایی در سالجاری دست کم حکم اعدام 5 نوجوان که در سن کمتر از 18 سالگی مرتکب قتل شده بودند را اجرا نموند که لز جمله آنها می تواند به دو نجوان تبعه افغانستان و 3 شهروند ایرانی به نام های دلارا دارابی ، بهنود شجاعی و مصلح زمانی اشاره نمود.
.
READ MORE...

08 March 2010

شیوه های فریبکارانه بازجویان وزارت اطلاعات علیه فعالین کودک

نابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تعدادی از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی به دادگاه برده شدند و قرار است با وثیقه وکفالت در روزهای آینده آزاد شوند.
روز شنبه 15 اسفند ماه خانم مریم ضیاء که از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی است از بند 209 زندان اوین به بازپرسی دادگاه انقلاب شهر ری منتقل شد و برای آزادی او قراروثیقه سنگین 30 میلیون تومانی تعیین شده است.
. خانم مریم ضیائی 10 دی ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند مخوف 209 زندان اوین منتقل شد. او بیش از 66 روز است که در بند 209 زندان اوین بسر می برد.یکی از شیوهای رذیلانه و فریبکارانه بازجویان وزارت اطلاعات که علیه خانم مریم ضیاء در بند 209 زندان اوین بکار برده بودند. پس از بازجوئیهای طولانی و مستمر یکی از بازجویان وزارت اطلاعات به او می گوید که قاضی به زندان آمده است و می خواهد شما را اینجا مورد محاکمه قرار دهد. هنگامی که خانم ضیاء را پیش یک آخوندی که خود را قاضی می نامیده برده شد. از او چند سئوال می کند از جمله سئوالات این فرد چند سال فعال کودکان بودید. خانم ضیائی پاسخ می دهد 2 سال و تعدادی سئوالات دیگر. پس از پایان به اصطلاح محاکمه به او گفته می شود که باید فرم سئوال و جوابها را امضاء کند هنگامی که او برگه را مطالعه می کند متوجه می شود که در آن برگه نوشته شده بود که چند سال برای منافقین ( سازمان مجاهدین ) فعالیت کردید.و پاسخ خانم ضیاء که 2 سال فعال کودکان بوده است را فعالیت برای سازمان مجاهدین ثبت می کند که با اعتراض شدید خانم ضیاء مواجه می شود . زمانی که موضوع حضور قاضی در زندان و فریبکاری او را در دادگاه را مطرح می کنند به او گفته می شود که ما در زندان قاضی نداریم و این مسئله غیر واقعیت بوده.
از طرفی دیگر آقای خندان که از فعالین حقوق کودک می یباشد با قرار وثیقه 30 میلیون تومان قرار است آزاد شود .
مهدی سلیمی والا (آمیزش) 22 ساله،10 دی ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد قرار است با قرار کفالت آزاد شود
آقای بابک نظری 22 ساله،7 بهمن ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل شد قرار است با قرار کفالت آزاد شود
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تهدید و شکنجه های روحی و جسمی و فریبکاری بازجویان وزارت اطلاعات برای پرونده سازی دروغین که بطور سیستماتیک علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود را محکوم می کند و خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
17 اسفند ماه برابر با 8 مارس 2010
http://hrdai.blogspot.com
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel.:0031620720193 .
READ MORE...

ر وز جهانی زن را به همه زنان و آزادی خواهان و مردم شریف جهان تبریک می گوییم










 

READ MORE...