25 December 2009

نه ! به حجاب تیم دختران نوجوان کاراته باز ایران


خبرگزاري هرانا : مخالفت با حجاب اجباري به تازگي پاي به عرصه ورزش گذاشته است و هر روز خبر تازه اي از نافرماني بانوان ملي پوش در رسانه هاي داخلي انتشار مي يابد.آخرين مورد كشف حجاب زنان كاراته كار در آلمان است كه « مسئولان نه تنها آن را مذموم ندانستند، كه از انعكاس خبري و تصويري حجاب بانوان ايران در روزنامه هاي آلماني هم خبر دادند.»

به گزارش خبرگزاري ورزش ايران، پس از كشف حجاب در رقابتهاي بين المللي تكواندو در كيش، در رقابتهاي كاراته بين المللي در المان نيز گروهي از بانوان كاراته كاربدون پوشش موهايشان به زمين مسابقه آمدند.

لازم به يادآوري است كه پاره اي از فدراسيون هاي جهاني، حضور بانوان با حجاب در رقابت هاي رسمي بين المللي را به اين دليل ممنوع اعلام كرده اند كه گرفتن قسمت بسته شده بر روي گردن از سوي حريف مي تواند احتمال خفگي آني داشته باشد، اما در ورزشهايي چون واليبال، دوچرخه سواري و دو و ميداني، داشتن سربند آزاد اعلام شده است. READ MORE...

24 December 2009

مراسم شادی و خوشحالی عید کریسمس و سال نو میلادی را به همه کودکان و مردم دنیا را از طرف کارکنان وبلاگ دنیایی شایسته کودک تبریک می گوییم

And here is the rest of it. READ MORE...

کاهش سن فحشا در ايران

روزنامه ابتکار: آماري رسمي در دست نيست. آماري از رشد فحشا يا برقراري رابطه اي که يک سوي پنهاني دارد. در لابه لاي اخبار فقط نامي از زنان و دختران فراري ديده مي شود که سنين متغير آنها بالا و پايين شدن برقراري روابط پنهاني دو جنس مخالف را بازگو مي کنند.در شرايطي که مسولان و جامعه شناسان کشور نگران روابط پنهاني دختران و پسران جوان هستند و گزارش هايي نيز از آمار کاهش سن برقراري رابطه جنسي حتي ميان دانش آموزان کم سن دبيرستاني به گوش مي رسد و آخرين آمار هاي موجود از بهزيستي نيز نشان مي دهد که سن فحشا در ايران 16 سالگي است اما هنوز براي اين مسئله نه تعريف درستي ارائه شده است و نه راه حل اجتماعي شايسته اي که از گسترش آن جلوگيري کند.دنيا در حال کوچک شدن است و مناسبات اجتماعي وعاميانه اي که در ان سوي آبهاي جهان اتفاق مي افتد، اينک ديگر براي مردم سوي ديگر کره خاکي قابل توجه است. زيرارسانه ها مسافت ها را کاسته اند و ديگر مجال اين نيست که بتوان بسياري از ناگفته ها را پنهان کرد و نگفت.در حاليکه نگراني از برقراري رابطه دوستي بيش از 80 درصد دانش آموزان دبيرستاني اين روزها مطرح شده از ديگر سو در آخرين اظهار نظر از زبان مدير کل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي در سال 86 با تاکيد بر اينکه سن فحشا در ايران پايين است سن دختران فراري 9 سال و بحراني اعلام مي کند.او اضافه مي کند:" بر اساس آمار به دست آمده از دختران فراري در شهر تهران، ميانگين سن دختران فراري 9تا 17سال است."همچنين گزارش ايلنا در همان سال از يک کارشناس آسيب هاي اجتماعي، آمار مراکز فحشا در سطح شهر تهران را 8 هزار باند اعلام کرد.معيني کارشناس آسيب هاي اجتماعي، در همايش بررسي آسيب هاي اجتماعي، گفت:" طبق آمار در مدت 7 سال متوسط سن فحشا از 28 سال به زير 20 سال رسيده ودر حال حاضر کف اين سن تا 13 سالگي پايين آمده يعني در ميان نوجوانان به طور روزافزوني گسترش يافته است.". READ MORE...

22 December 2009

فیلم : استقرار 1000 "روحانی" در مدارس


http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=11077






READ MORE...

افزایش ۴۰۰هزار نفری زنان سرپرست خانوار طی ۲سال گذشته



روزنامه خراسان: یک مسئول در سازمان بهزیستی از افزایش ۴۰۰هزار نفری زنان سرپرست خانوار طی ۲سال گذشته خبرداد و گفت: تعداد خانوارهای زن سرپرست از یک میلیون و ۶۰۰هزار خانوار در سال ۸۶ به ۲میلیون خانوار افزایش یافته است.
وی که نخواست نامش ذکر شود به خراسان گفت: براساس اطلاعات و داده های مرکز آمار، تعداد خانوارهای زن سرپرست در سال ۸۶ حدود یک میلیون و ۶۰۰هزار خانوار بوده است که پس از ۲سال به ۲میلیون خانوار افزایش یافته است.


http://www.iranpressnews.com/source/070030.htm READ MORE...

در باره طرح استقرار دائمی آخوندها در مدارس


در باره طرح استقرار دائمی آخوندها در مدارس

...."استقرار دائمی روحانیان در مدارس" در واقعیت يکی ديگر از دست و پا زدن های این رژیم جهت تثبیت سلطه شوم خود و توسعه فضای ارعاب و سرکوب در جامعه است که مطمئنا با مقابله و مبارزه دانش آموزان و معلمین مبارز به شکست خواهد انجامید، همانطور که تاکنون همه برنامه های ايدئولوژيک و سرکوبگرانه اين رژيم را مقاومت مردمی با شکست مواجه ساخته است. READ MORE...

عکس؛ صحنه های از حدقه درآوردن چشم


http://www.iranpressnews.com/source/070019.htm READ MORE...

حکم کور کردن چشم نوجوان 17 ساله

روزنامه اعتماد: نوجوان 17ساله يي که مدعي است به خاطر خنديدن يک جوان به خواهرش او را با چاقو کور کرده است پس از محاکمه در دادگاه به قصاص چشم محکوم شد.

پرونده اتهامي اين نوجوان از روز 22 خردادماه سال 86 به دنبال وقوع يک نزاع دسته جمعي گشوده شد. ماموران پليس شيراز که از وقوع درگيري بين چند جوان در خيابان عفيف آباد مطلع شده بودند خود را به محل حادثه رساندند، اما پيش از حضور آنان جواني به نام اکبر از ناحيه چشم مجروح و به بيمارستان منتقل و ضارب نيز متواري شده بود. اطلاعات اوليه حاکي از آن بود که ضارب نوجواني 17ساله به نام سامان است و در اين درگيري ابتدا با چاقو ضربه يي به پهلو اکبر زده و سپس چاقو را داخل چشم سمت چپش فرو کرده و گريخته است.

در شرايطي که تحقيقات براي دستگيري سامان ادامه داشت، تلاش پزشکان براي درمان چشم جوان مجروح بي نتيجه ماند و وقتي آنان از مداواي اکبر نااميد شدند، اعلام کردند بايد چشم وي تخليه شود. به اين ترتيب با تخليه چشم اکبر او در 19سالگي از يک چشم نابينا شد. در ادامه کارآگاهان با بررسي اطلاعات موجود توانستند مخفيگاه سامان را شناسايي و پس از گذشت چند هفته او را دستگير کنند. سامان در بازجويي هاي اوليه اتهامش را پذيرفت اما گفت براي کور کردن اکبر نيت و قصد قبلي نداشت.

او گفت؛ «آن روز من و خواهرم از خيابان عفيف آباد مي گذشتيم که ناگهان پاي خواهرم به يک سنگ برخورد کرد و کفش او از پايش درآمد. اين اتفاق يک موضوع طبيعي بود اما اکبر و چند جوان ديگر به خواهرم خنديدند و مرا عصباني کردند. من هم با آنان درگير شدم اما چون آنها چند نفر بودند من برايشان چاقو کشيدم. ابتدا قصد داشتم با اين کار اکبر و دوستانش را بترسانم ولي آنها من را دوره کردند و مجبور شدم از چاقو استفاده کنم. در شرايطي که خيلي عصباني بودم به سوي اکبر حمله کردم و يک ضربه به پهلوي او زدم و سپس چاقو را داخل چشمش فرو کردم.» به دنبال اين اعترافات براي پي بردن به صحت گفته هاي متهم صحنه حادثه بازسازي شد. سامان مو به مو وقايع را براي افسران پليس و بازپرس پرونده شرح داد و به اين ترتيب با تکميل تحقيقات پرونده با صدور کيفرخواست و قرار مجرميت براي تصميم گيري نهايي به دادگاه کيفري استان فارس ارسال شد.

در جلسه رسيدگي به اين پرونده که در شعبه 4 دادگاه کيفري برگزار شد، ابتدا نماينده دادستان در جايگاه ايستاد و گفت؛ «سامان متهم است در يک درگيري خياباني چشم اکبر را با ضربه چاقو کور کرده است. او در تمام مراحل تحقيقات به اين امر اعتراف کرده و از نظر دادسرا جرم وي محرز است و براي وي تقاضاي مجازات قانوني را دارم.» سپس نوبت به شاکي رسيد تا به دفاع از خود بپردازد. وي گفت؛ «روز حادثه من و سامان بر سر يک مساله جزيي با هم درگير شديم اما او برايم چاقو کشيد و با ضربه يي که به چشمم زد بينايي ام را از من گرفت. من به هيچ وجه او را نمي بخشم و خواستار قصاص وي هستم.»

در نهايت سامان در جايگاه متهم حاضر شد و با شرح مجدد ماجرا گفت؛ «اگر اکبر و دوستانش به من و خواهرم نمي خنديدند هيچ وقت اين اتفاق نمي افتاد. او بود که اين ماجرا را شروع کرد و من ناخواسته وارد اين بازي شدم.» پس از اظهارات متهم هيات قضات شعبه 4 دادگاه کيفري استان فارس وارد شور شدند و با اتفاق آرا وي را گناهکار تشخيص دادند و او را به قصاص چشم چپش محکوم کردند. بنابراين در صورتي که اين حکم توسط قضات ديوان عالي کشور تاييد شود نوجوان 17ساله يک چشم اش را از دست خواهد داد.
READ MORE...

21 December 2009

کتاب درسی دختران و پسران از سن 9 سالگی متفاوت میشود


کتاب درسی دختران و پسران از سن 9 سالگی متفاوت میشود

خبرگزاری مهر: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در نظام آموزشی جدید تا سن هفت سالگی تعلیم و تربیت کودک براساس بازی خواهد بود، گفت: اما در 9 سالگی کتب درسی بین دختران و پسران متفاوت خواهد شد.
حمیدرضا حاجی بابايی افزود: مقام معظم رهبری به تحول بنیادین در آموزش و پرورش تاکید کردند و این یعنی ما باید ساختار آموزش و پرورش را تجهیز کرده و در کتب درسی و شیوه تربیت دانش آموزان تحول ایجاد کنیم.
READ MORE...

سه کودک عنبرآبادي در آتش سوختند

اعتماد : سه کودک بر اثر آتش سوزي يک کپر مسکوني در عنبرآباد جيرفت جان باختند و يک کودک شيرخواره و مادرش نيز روانه بيمارستان شدند. به گزارش روابط عمومي هلال احمر، پس از اطلاع بخشداري عنبرآباد مبني بر آتش سوزي در منطقه رحمت آباد، اکيپ امدادي جمعيت هلال احمر شهرستان جيرفت به اين روستا اعزام شدند و مشاهده کردند يک کپر مسکوني دچار حريق شده است. در اين حادثه سه نفر از اعضاي خانواده فوت شدند و امدادگران موفق شدند مادر خانواده و کودک شيرخوارش را به بيمارستان منتقل کنند که با توجه به شدت جراحات وارده، وضعيت آنها نيز رضايت بخش نيست



http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=11017 
READ MORE...

مادري دو کودکش را به طرز دل خراشي به قتل رساند

جسد دو کودک به نامهاي (محمد 3 ساله) و (فاطمه 6 ساله) در حالي که به طرز دل خراشي در منزلي در شهر دررود به قتل رسيده بودند شناسايي شد.
دليل مشکلات مالي و عدم حمايت خانواده و شوهر سابقم مبني بر خرج و مخارج بچه ها شبانه با بستن دست و پاي آنها و گذاشتن دستمال در دهانشان ابتدا دختر 6 ساله و سپس پسر 3 ساله را به وسيله چاقو کشتم و بعد از انجام قتل از کرده خود پشيمان شده و قصد خودکشي داشتم که موفق نشدم

معصومه طي مدتي که در شهر دررود سکونت اختيار کرده به افراد مختلفي که توانايي مالي داشته اند مراجعه کرده و تقاضاي کمک مالي کرده است، به طوري که در منطقه زبرخان بعضي افراد او را مي شناسند.
آنچه در عکس منزل وي که حدود 3 ماه قبل تهيه شده ، حکايت از زندگي فلاکت بار معصومه با دو فرزندش دارد.


http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=11019.
READ MORE...

قربانی چهارساله رژيم خشونت اين کودک مثل همه ,تلفات جانبی, ديگر در ,عمليات, دولت های اشغالگر ديگر، سند جنايت است نه وسيله توجيه جنايت


روشنگری: آزادی کامل ماموران انتظامی در تيراندازی به سوی مظنونان و فراريان و بی ملاحظه گی و توحش اين نيروها در زمان تعقيب مظنونان و بزه کاران, همچنان فاجعه می آفريند. در تازه ترين نمونه يک کودک 4 ساله در اثر تيراندازی نيروهای انتظامی جان خود را از دست داده است.
خبرگزاری فارس خبر را با هدف خون شويی از دست های آلوده رژيم و مامورانش با عنوان غلط انداز,كودك 4 ساله در سمنان قربانى بزهكارى پدر شد, منتشر کرد. اما با اين عنوان بيش از پيش ماهيت خشونت زای رژيم و عوامل اجرايی و مبلغان آن را افشا کرد.

ترديدی نيست که بزهکاری والدين، صرفنظر از هر عاملی که به بزهکاری دامن می زند، باری است بر دوش فرزندان. اما اينکه خبرگزاری رژيم در قربانی کردن کودک 4 ساله هيچ مسووليتی را برعهده نمی گيرد، به معنای تاييد اعمال خشونت بر طفل بی گناه به جرم بزهکاری پدر است.

اما قربانی چهار ساله واقعه تاسف بار سمنان، مثل همه ,تلفات جانبی, ديگر در ,عمليات, دولت های اشغالگر ديگر، سند جنايت است نه وسيله توجيه جنايت. قربانی شدن او در,عمليات, سارق بگيری ماموران، رژيم اشغالگر و به ناگزير خشونت زای حاکم بر ايران را که ماموران خود را مجاز کرده راحت دست به ماشه ببرند، محکوم ميکند نه تبرئه

http://www.roshangari.net/as/ds.cgi?art=20080216132912.html READ MORE...

آمار مبتلایان به تالاسمی در ایران

عضو سابق هيات مديره انجمن تالاسمي ايران با اشاره به اين كه بررسي تالاسمي در ايران،‌ از زندگي 18 هزار و 616 بيمار تالاسمي حكايت مي‌كند، اعلام كرد: بيشترين تعداد اين بيماران با 2 هزار و 559 نفر در استان مازندران و كمترين تعداد آنها يعني 58 نفر در استان زنجان جاي دارند.وي ادامه داد: در سال 1375 تعداد 846 بيمار تالاسمي در كشور متولد شد و طبق پيش بيني‌هاي سازمان جهاني بهداشت در آن زمان با روند رو به گسترش تولد بيماران تالاسمي، ايران مي‌توانست در سالهاي آينده شاهد تولد بيش از 1500 بيمار در سال باشد اما با انجام اين طرح، تعداد تولدهاي جديد در 1383 به 312 و در سال 1384 به 207 مورد رسيد.

وي بيش از 67 درصد تولدهاي جديد را متعلق به استان‌هاي جنوب و جنوب شرقي كشور دانست
وي هزينه هر بيمار تالاسمي را 84 ميليون و 350 هزار ريال در سال تخمين زد و گفت:‌ از اين ميزان 73 ميليون و 220 هزار ريال آن توسط دولت پرداخت مي‌شود. اين در صورتي است كه يك بيمار تالاسمي اگر بخواهد درمان خود را بر اساس استانداردهاي مندرج در پروتكل‌هاي بين‌المللي پيگيري كند، بايد مبلغ 11 ميليون و 130 هزار ريال در سال هزينه نمايد.

عضو سابق هيات مديره انجمن تالاسمي ايران اظهار داشت: با رشد شيوه‌هاي درماني و ايجاد انگيزه، ‌تعداد زيادي از بيماران تالاسمي وارد جامعه شده و مدارج ترقي را يكي پس از ديگري طي كرده‌اند. هرچند كه از 4800 نفر بيمار تالاسمي كه در كشور به سن اشتغال رسيده‌اند، تعداد 3 هزار و400 نفر از آنها فاقد شغل مناسب هستند

http://www.parsiteb.com/news.php?table=news&id=1401&action=viewFullContent READ MORE...

مبتلایان به تالاسمی در ایران


وزارت بهداشت می خواهد پول داروی تالاسمی ها را از بیماران بگیرد
رئیس هیئت مدیره انجمن تالاسمی ایران از جایگزینی قرص به جای آمپول "دسفرال" برای کنترل آهن بدن بیماران تالاسمی خبر داد و گفت: قرار است هزینه مصرف این قرص که روزانه 6 هزار تومان است از بیماران دریافت شود. 
READ MORE...

20 December 2009

متهم ردیف سوم پرونده تجاوز به عنف در لواسان بی گناه است

رضا متهم ردیف سوم پرونده  موسوم به تجاوز به عنف در لواسان است که در زمان بسیار کوتاهی به این پرونده رسیدگی به عمل آمد و دو نفر از متهمین این پرونده به اعدام محکوم شدند.  دادگستری تهران طی اطلاعیه ای اعلام نمود که دو نفر از متهمین این پرونده به اعدام محکوم شده و پرونده متهم ردیف سوم مفتوح است رضا که نوجوانی 17 - 18 ساله است از ترس اینکه اگر خود را معرفی کند بر اثر شنکنجه به زیان خود اقرار خواهد کرد متواری شد و زمانیکه قصد معرفی خود و اعلام بی گناهی اش را داشت با حکم اعدام متهمین ردیفهای اول و دوم مواجه شد.
بارها با شکات این پرونده صحبت شد و آنها صراحتا اعلام کردند که رضا هیچ نقشی در تجاوز نداشته و از وی شکایتی ندارند. دو شاکی پرونده برای اعلام این موضوع به دفترخانه اسناد رسمی رفته و صراحتا اعلام کردند که رضا در تجاوز به عنف نقشی نداشته و شکایتی از وی ندارند.
http://mohegh.blogfa.com/ READ MORE...