22 September 2009

زدواج کودک 8 ساله با مرد57 ساله عربستانی!!

زدواج کودک 8 ساله با مرد57 ساله عربستانی!!
شبکه سی ان ان از افزایش توجه محافل عمومی به موضوع ازدواج دختران خردسال درعربستان سعودی خبر داد..

موضوع ازدواج دختران کم سن و سال به بحث اخیر گروهای مدافع حقوق بشر و مقامات مذهبی محافظه کار تبدیل شده است..
نیک رابرتسون خبرنگار این شبکه در ریاض عربستان از افزایش ازدواج دختران خردسال با مردهای مسن در جامعه محافظه کار عربستان سعودی و جلب توجه افکار عمومی به این موضوع خبر داد و افزود:یکی از مفتی های ارشد سعودی نیز اخیرا فتوی مجاز بودن ازدواج دختران با سن ده سال را صادر کرده است.
وجیهه الهویدر یکی از فعالان در حمایت از حقوق زنان درعربستان که به فعالیت های تبلیغاتی برای آگاه کردن خانواده ها از مضررات ازدواج دختران خردسال می پردازد، گفت:زنان نسبت به همسرانشان از حقوق و موقعیت مناسبی در دادگاهای این کشور برخوردار نیستند.
تورکی السودیری رئیس کمیسیون حقوق بشرعربستان، کمیسیونی که با بودجه دولت پادشاهی عربستان سعودی تاسیس شده است خواستار تغییر قوانین ازدواج دختران کم سن و سال است.
وی با ذکر اینکه این کمیسیون نمی تواند در امور قضات دخالت کند از تلاش های کمیسیون حقوق بشر برای آموزش والدین، انتشار گزارشات و مقالات درباره تاثیرات منفی و ضررهای ازدواج دختران در سنین کم اشاره کرد.
سی ان ان ادامه داد، در این خصوص تغییر دیدگاه عمومی سخت است زیرا قوانین شریعت اسلامی در ارتباط مستقیم با سنت هایی قرار دارند که سابقه طولانی در ازدواج کودکان دارد.
احمد ابن سیف الدین از مجمع ملی حقوق بشر گفت:ازدواج دختران کم سن و سال مطابق با قوانین شریعت اسلامی است اما در این رابطه فرمانی در باره اینکه شما می توانید یا نمی توانید وجود ندارد. این مسئله به سنت ها باز می گردد. ..
سیف الدین افزود:علماء با توجه به اینکه عقیده دارند مدرنیزه شدن یعنی غربگرایی ،از این سنت ها حمایت می کنند. آنها تمایل دارند در صورتی که فرمان آنها با قوانین شریعت مخالف نباشد همه به آنها گوش کرده و از آنها تبعیت کنند..
اجبار یک کودک هشت ساله برای ازدواج با مردی پنجاه و هشت ساله که اخیرا در عربستان بحث و جدل های بسیاری را به وجود آورده بود اکنون به کانون توجه مدافعان حقوق زنان و کودکان در عربستان تبدیل شده است و حساسیت هایی را در باره ازدواج دختران خردسال به وجود آورده است.
شمس الوزیر مجری برنامه " در درون خاورمیانه " که از صنعا پایتخت یمن گزارش می داد با اشاره به وجود مواردی از ازدواج دختران خردسال که توجه محافل بین المللی را نیز به همراه داشته است از تلاش پارلمان این کشور برای تصویب قانونی مبنی بر تعیین هفده سال به عنوان سن قانونی ازدواج برای مرد و زن خبر داد.

http://forum.isatice.com/8-57-t7778.html?s=423e6a66d324171e6aa21b63bc38df20&p=79826

No comments:

Post a Comment