22 November 2009

توصیه آموزش و پرورش برای ازدواج دختران دانش‌آموز


ایسنا: رییس آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: دخترانی که در سن مدرسه ازدواج کنند، به آموزشگاه‌ بزرگسالان انتقال داده می‌شوند.

دکتر زکریا یازرلو در پاسخ به این سوال که آیا روال اخراج کردن دانش‌آموزان دختری که در سنین مدرسه ازدواج می‌کنند، توسط برخی مدیران مدارس صحیح است یا خیر؟ گفت: شرط حضور دختران در مدرسه این است که ازدواج نکرده باشند و مجرد باشند، اما اگر شرایط ازدواج برای دانش‌آموزان دختر فراهم شد و خواست که ازدواج زودهنگام داشته باشد که ما هم آن را توصیه می‌کنیم، در آن موقع، نظام آموزش و پرورش مدل دیگری از خدمات آموزشی را برای آنها فراهم می‌کند و سازماندهی متفاوتی برای آن‌ها در نظر می‌گیرد که از آن جمله فراهم آمدن امکان ادامه تحصیل در آموزشگاه بزرگسالان است.

وی در پاسخ به این که بر این اساس اخراج دانش‌آموزان دختری که ازدواج می‌کنند از مدارس عادی صحت دارد، اظهار کرد: نوع واژه‌هایی که به کار می‌بریم مهم است، بهتر است بگوییم که سازماندهی متفاوتی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

این سخنان رییس آموزش و پرورش شهر تهران در حالیست که علی‌احمدی، وزیر سابق آموزش و پرورش گفته بود: «چرا باید دانش‌آموز دختری که ازدواج می‌کند، دیگر در مدرسه راه داده نشود یا به مدرسه بزرگسالان فرستاده شود و او نیز تنها ناگزیر به کتمان موضوع باشد، در حالی که وی در مسیر اصلی زندگی در حال حرکت است و ما مسیر را وارونه طی می‌کنیم».

علاوه بر گزینه امکان ادامه تحصیل دانش‌آموزان دختر متاهل در مدارس شبانه‌روزی، گزینه تحصیل غیرحضوری در خانه و شرکت در آزمون حضوری نیز در شرایط فعلی نظام آموزشی، پیش روی این افراد قرار دارد.

No comments:

Post a Comment