19 November 2009

مرگ 3 دانشجو و 14 دانش آموز مبتلا به آنفلوانزای خوکی

خبرگزاری حکومتی مهر: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درباره آنفلوآنزای نوع A به کمیسیون آموزش مجلس خبر داد و گفت: تاکنون 3 دانشجو بر اثر آنفلوآنزای نوع A جان خود را از دست داده اند.
علی کریمی فیروزجانی افزود: وی اظهار داشت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت طبق آخرین آمار تاکنون 58 نفر به دلیل بیماری آنفلوآنزای نوع A جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 14 نفر دانش آموز و 3 نفر دانشجو بوده اند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: 2 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و 1 نفر از دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی مشهد بر اثر آنفلوآنزای نوع A جان خود را از دست داده اند.
نماینده بابل در مجلس به مشکلات وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت در خصوص عدم تامین اعتبارات از سوی دولت اشاره کرد و گفت: دولت باید 10 میلیارد تومان برای پیشگیری از آنفلوانزای نوع A در دستگاههای مختلف را اختصاص می داد که مسئولان وزارت آموزش و پرورش اعلام کردند که سهم آنها از این اعتبار تا کنون واریز نشده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: هنوز بسیاری از مدارس کشور به تجهیزات بهداشتی مجهز نشده اند و به طور مثال آن طور که عنوان شد بیش از یکهزار مدرسه در استان سیستان و بلوچستان به تجهیزات بهداشتی در دستشوییها مجهز نیستند.

No comments:

Post a Comment