28 September 2010

كاهش سن مصرف مواد مخدر به 12 سال در دختران پايتخت

آتی نيوز
برپايه اخبار دريافتی از منابع مختلف متاسفانه اين روز ها اين بلای خانمان سوز پيش از بيش گريبان دختران جامعه را گرفته و طبق بررسی های صورت گرفته در حال کاهش سن اعتياد در ميان دختران در جامعه هستيم که متاسفانه اين اعتياد بيشتر از نوع "شيشه" می باشد تاجايی که برخی جامعه شناسان بر اين باورند که سن مصرف شيشه در دختران پايتخت به 12 سال رسيده است.
همچنين در اين باره دکتر ابهري، آسيب‌شناس اجتماعی می گويد: بر اساس آمار نيروی انتظامی 80 درصد مصرف‌کنندگان شيشه ايران در تهران سکونت دارند.
وی با اشاره به رشد 440 درصدی کشف شيشه در تهران گفته است: «با توجه به اين کشفيات سال گذشته سال موفقيت آميزی برای مبارزه با مواد روان گردان صنعتی بود.» برپايه اين گزارش اغلب کارشناسان امور اجتماعی همچون دکتر ابهری معتقدند که رشد 440 درصدی کشف شيشه نشان از گسترش فعاليت توليدی اين ماده مرگ آور در داخل کشور دارد. بطوريکه سودجويان با ابتدايی ترين وسايل و خطرناک ترين مواد که پايانی جز جنون ، خودکشی و ارتکاب جنايات مختلف ندارد، اقدام به توليد مواد مخدر شيشه کرده و با تبليغات گسترده سعی می کنند اين ماده خانمان سوز را بی خطر نشان دهند.
برپايه اين گزارش تعدادی از معتادان به مواد مخدر با گمان واهی ترک اعتياد به سوی ماده شيشه رفته و تعدادی ديگر نيز با فريبهايی نظير بدنسازی و چاق يا لاغر کردن بدن به دام آن افتاده اند.
تحقيقات نشان داده مواد مخدری مانند شيشه باعث تضعيف بافت عضلاني، اختلال درسيستم عصبی و مغزی واز بين رفتن قدرت تميز و تشخيص افراد می شود و عواقب ناگواری برای فد مصرف کننده به بار می آورد.
قابل تاکيد است مصرف شيشه از سال 1384 در بين جوانان كشور رايج شده و بيشتر دختران جوانى كه مورد تحقير از سوى اطرافيان قرار مي‌گيرند به سمت و سوی چنين شيوه هايی روى آورده اند.
گفتنی است در گذشته زنان عمدتاً از طريق همسران خود معتاد می شدند که در سال های اخير شاهد هستيم تعداد زيادى از دختران كشور كه مجرد هستند مواد مخدر مصرف ميکنند.

No comments:

Post a Comment