06 May 2010

طرح شاداب‌سازی مدارس دخترانه يا زندان زنان: خارج کردن مدارس دخترانه از اشراف ساختمان‌های مشرف، به کارگيری نيروهای زن و بهره‌برداری از حمايت‌های ائمه جماعات

مدير کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با تشريح جزييات اجرای طرح شاداب‌سازی مدارس دخترانه، گفت: مدارس دختران بايد از ديد ساختمان‌های مشرف خارج شوند.

ايسنا نوشت:سويزی درباره اقدامات زمينه‌ساز طرح شاداب‌سازی مدارس دخترانه کشور، گفت: فرهنگ‌سازی جهت پذيرش اجرای طرح در مدارس بايد بين اوليا، مسوولان، صاحب‌نظران، کارشناسان و خيران در آموزش و پرورش همچنين تغيير و اصلاح نگرش خيران جهت ساخت مدارس دخترانه با نقشه‌های خاص و ويژه که نياز به بازسازی مجدد نداشته باشد، صورت بگيرد.

وی افزود: برای اجرای اين طرح لازم است مديران و کادر اجرايی مدارس جهت تفهيم طرح به اوليا و دانش‌آموزان و ايجاد فضاهای مفرح، بهره‌برداری از حمايت‌های معنوی و مادی مسوولان محلي، ائمه جماعات، شورای شهر، شهرداری و فرمانداری و ساير مراجع ذي‌صلاح بايد کارهايی را صورت دهند.
به گفته مدير کل دفتر امور زنان وزارت آموزش پرورش، جهت شاداب‌سازی در مدارس دخترانه تغييرات بايد در سه محور متناسب‌سازی کالبدي، زيباسازی محيطی و بهسازی مناسبات انسانی انجام شود. وی بيان کرد: بايد در مدارس دختران فضاهای سبز و امکانات تفريحی ـ ورزشی و بازی برای دانش‌آموزان ايجاد شود.

سويزی تاکيد کرد: خارج کردن مدارس دخترانه از اشراف ساختمان‌های مشرف، به کارگيری نيروهای زن در تمام زمينه‌های کاری مدرسه، ايجاد اتاق ديدار و گفت‌وگو با مراجعان مرد و اوليا، استفاده نکردن از چشم الکترونيک در محيط درونی مدرسه به منظور ايجاد آرامش و آزادی عمل همراه با مراقبت از محيط پيرامونی مدرسه از ديگر برنامه‌هايی است که بايد برای شاداب‌سازی مدارس دخترنه صورت گيرد.

وی همچنين شاداب‌سازی فضای فيزيکی با بهره‌مندی علمی از رنگ، نور، آب، هوای آزاد، گل و سبزه، نمايه‌های تبليغی اعم از سمعی و بصري، نصب وسايل ورزشی ثابت و حتی استفاده از وسايل ورزشی مانند اسکيت و دوچرخه در مدارس دخترانه، ساخت آلاچيق‌ها، نيمکت‌ها و سکوهای رنگی به اشکال جذاب و قابل استفاده برای استراحت و گپ و گفت‌وگوها دانش‌آموزان و معلمان در ساعات تفريح را از ديگر اقداماتی برشمرد که به عنوان يک نياز برای دانش‌آموزان دختر محسوب مي‌شود.
.

No comments:

Post a Comment