27 February 2011

چهل هزار معلم تازه ‌وارد حقوق ندارند

خبرگزاری هرانا - شواهد حاکی از آن است که بودجهٔ سال آيندهٔ آموزش و پرورش به اندازه‌ای نيست که بودجهٔ مورد نياز برای حقوق و مزايای معلمان و پرسنل تازه استخدام شده در آموزش و پرورش را تامين کند.

اين در حاليست که وزير آموزش و پرورش و معاونانش مي‌گويند در اين زمينه نگراني‌ای وجود ندارد.

به گزارش خبر، اما مجلس شورای اسلامی عقيده دارد بودجه پيشنهادی دولت برای آموزش و پرورش، چنگی به دل نمي‌زند و باعث کسری بودجه و درجا زدن آموزش و پرورش مي‌شود.

اين نگرانی و کمبود بودجه به معلمان تازه وارد و گسترش فعاليت‌های پرورشی اختصاص دارد. مجلس معتقد است افزايش حدود ۸ درصدی بودجه آموزش و پرورش، نمي‌تواند بودجه مورد نياز برای حقوق و مزايای معلمان و پرسنل تازه استخدام آموزش و پرورش را تامين کند. پيش از اين مجلس پيشنهاد کرده بود بودجه آموزش و پرورش به ۱۳ هزار ميليارد تومان برسد. . به گفته علی عباسپور تهراني، رييس کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس، باوجود اينکه بودجه پيشنهادی دولت برای هزينه‌های جاری آموزش و پرورش حدود هشت درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است، اما هنوز هم برای آموزش و پرورش کم است: "۱۲ هزار و ۳۱۳ ميليارد تومان بودجه هزينه‌ای برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است. در سال ۱۳۸۹ کل پرسنل رسمی آموزش و پرورش حدود ۸۵۵ هزار نفر بود، در سال ۱۳۹۰ با توجه به تکاليفی که در ارتباط با استخدام معلمان حق‌التدريس و آموزشياران نهضت‌ سوادآموزی به عهده آموزش و پرورش گذاشته شده و ۴۰ هزار نيرويی که به استخدام وزارت آموزش و پروش درآمده‌اند، نيروهای آموزش و پرورش به ۹۲۲ هزار نفر مي‌رسيد، بنابراين بيش از ۷۰ هزار نفر در سال ۹۰ به پرسنل رسمی حقوق‌بگير آموزش و پرورش افزوده مي‌شوند."

از سوی ديگر اسدالله عباسي، رئيس فراکسيون فرهنگيان مجلس مي‌گويد با بودجه ۱۲ هزار و ۳۱۳ ميليارد تومانی آموزشی و پرورش، تازه استخدام‌های اين وزارت خانه، حقوق ندارند: "در سال‌جاری اعتبارات هزينه‌ای وزارت آموزش و پرورش در لايحه بودجه معادل ۱۱ هزار و ۴۲۱ ميليارد تومان بوده است که امسال در لايحه بودجه ۱۳۹۰، اين اعتبار با رشد ۸/۷ درصد معادل ۱۲ هزار و ۳۱۳ ميليارد تومان رسيده است. مشکلی که در بودجه سال ۱۳۹۰ آموزش و پرورش وجود دارد، عدم تخصيص اعتبار برای ۷۰ هزار نيروی جديدی است که آموزش و پرورش استخدام کرده است البته کميسيون آموزش و تحقيقات مجلس پيگير اين مشکل است. دولت بايد اين موضوع را مدنظر قرار داده و آن را به صورت پيوست به مجلس ارائه کند."

گفته مي‌شود ۹۶ درصد اعتبارات جاری وزارتخانه آموزش و پرورش صرف حقوق و مزايای کارکنان مي‌شود و و درصد بسيار کمی برای هزينه‌‌های غير پرسنلی آموزش و پرروش که باييستی صرف مسايل پرورشی و ورزشی و فعاليت‌های فوق‌برنامه شود، اختصاص مي‌يابد
6 اسفند 1389 00:47
Balatarin.

No comments:

Post a Comment