01 January 2010

سازمان آلمانی "کمک به رفع گرسنگی در جهان" روز سه‌شنبه ۱۴ اکتبر در برلین اعلام کرد که جمعیت زیادی در ۳۳ کشور جهان با گرسنگی روبرو هستند.


بيش از 90 درصد کودکان کار و خيابان کشور به دليل فقر و تنگدستي و تلاش براي تامين معيشت خانوار خود بي سواد باقي مانده اند.”فاطمه قاسم زاده” عضو هيات موسس شبکه ياري کودکان کار و خيابان در گفت و گو با خبرنگار “ايلنا”، افزود: کودکان کار ايراني به دليل فشارهاي سنگين مالي در تامين هزينه خانوار از کمترين آموزش هاي علمي و اجتماعي بهره مند مي شوند

بی بی سی : بانک جهانی هشدار داده که فقر در جهان بسیار گسترده تر از آن است که تصور می شد.  بانک جهانی در پیش بینی های قبلی خود تجدید نظر کرده و گفته است که بر اساس خط فقر تازه یعنی 1.35 دلار درآمد روزانه، 1.4 میلیارد نفر زیر خط فقر زندگی می کنند.

کودک خیابانی در تهران: طبق اعلام رسمی مقامات دولتی در ایران، شمار کودکان خیابانی در استان تهران در عرض یک سال گذشته دو برابر شده است.

اپیدمی مالاریا یکی از عمده ترین چالش های بهداشت عمومی مردم جهان است. اگرچه پیشرفت هایی پیرامون درمان و پیشگیری از مالاریا صورت گرفته است اما کماکان یکی از مرگبارترین بیماری های جهان محسوب می شود.  

آزار جنسی ۲۲۰ میلیون کودک در جهان


نهصد و شصت میلیون نفر از مردم جهان غذای کافی برای خوردن ندارند و شب ها گرسنه به خواب می روند. سازمان خوار و بار جهانی (فائو) می گوید بهای بالاتر برای مواد غذایی منجر به گرسنگی چهل میلیون نفر دیگر در دنیا طی سال جاری میلادی شده است


http://www.etehad.se/arshiv-menal.htm




No comments:

Post a Comment