08 December 2009

محمدرضا حدادی صبح چهارشنبه اعدام مي‌شود:خودسوزی خواهراين نوجوان پس از شنيدن حکم اعدام


کميته گزارشگران حقوق بشر:محمدرضا حدادی نوجوان محکوم به اعدام که در سال 82 در سن 15 سالگی دستگير شده بود، بنابر اعلام مسئولان قضايی کشور صبح چهارشنبه 18 آذرماه اعدام خواهد شد. وی صبح فردا به قرنطينه زندان عادل‌آباد شيراز جهت اجرای حکم اعدام منتقل خواهد گشت.
محمد رضا حدادی نوجوان محکوم به اعدام متولد 27 اسفند 1366 مي‌باشد. وی در زمان دستگيری 15 ساله بوده است. اين نوجوان در جريان پرونده رسيدگی به يک فقره سرقت منجر به قتل دستگير شد و در تحقيقات اوليه به قتل با تسمه پروانه اعتراف نمود. وی در تاريخ 8/8/82 در دادگاه، مجدداً اتهام سرقت و قتل را به عهده گرفت و به ارتکاب جرم اقرار نمود.
محمدرضا چند روز پس از دادگاه و در ملاقاتی با مادرش از عدم پرداخت موعود به خانواده‌ مطلع مي‌شود. وی طی نامه‌ای در 16 آبان 82 به اطلاع دادگاه مي‌رساند که يکی از متهمين با وعده‌ی پرداخت پول از وی خواسته با توجه به صغر سن ارتکاب قتل را بر عهده بگيرد. وی فريب متهم ديگر را خورده و در ارتکاب فعل هيچ نقشی نداشته است.

گفتنی است خانواده اين نوجوان محکوم به اعدام در شرايط خوبی به سر‌ نمي‌برند. خواهر وی پس از شنيدن حکم اعدام محمدرضا خودسوزی نمود و مادرش نيز از وضعيت جسمانی خوبی برخوردار نيست و سه بار سکته نموده است. همچنين پدر وی سالها پيش خانواده را ترک گفته است.


  And here is the rest of it.

No comments:

Post a Comment